خبرگزاری کار ایران

شب گذشته رخ داد:

آتش‌سوزی «نرگس شیراز» را تعطیل کرد / ابهام در آینده شغلی۳۲۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۲۶

چکیده: «امنیت شغلی کارگران این واحد با فشارهای وارده از جانب مسئولان دولتی تهدید شده است / در جریان این آتش سوزی چند نفر از کارگران که در تلاش بودند آتش را مهار کنند دچار سوختگی سطحی شدند.»

نماینده کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز از بلاتکلیفی بیش از ۳۲۰ کارگر شاغل در این کارخانه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در این واحد تولیدی خبر داد.

«محمدرضا ولی‌زاده» عضو شورای اسلامی کار کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز در تشریح جزئیات آتش سوزی شب گذشته این کارخانه، به ایلنا گفت: با توجه به اینکه در جریان آتش سوزی شب گذشته در قسمت «رنگ بری» کارخانه، این بخش بطور کامل دچار سوختگی شد و سایر بخشهای تولیدی نیز بدلیل وقوع آتش‌سوزی با قطع گاز و برق به طور موقت تعطیل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه این واحد به سبب آلاینده بودن از سوی سازمان محیط زیست نیز تهدید به تعطیلی شده است، افزود: حادثه آتش سوزی شب گذشته در کارخانه نرگس شیراز بهانه‌ای شده است که مسئولان بدون برنامه‌ریزی برای اشتغال بیش از ۳۲۰ کارگر، برای انتقال این کارخانه به خارج از شهر پا فشاری کنند.

این فعال کارگری در ادامه با بیان اینکه هنوز علت حادثه آتش سوزی شب گذشته مشخص نشده است، در مورد انتقال محل فعلی کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، گفت: مسئولان این کارخانه زمینی را در منطقه ویژه اقتصادی استان فارس با پیش پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان قسط اول خریداری کرده‌اند اما تا زمان ساخت و جابجایی کارخانه به زمان زیادی نیاز است.

او با تاکید بر اینکه امنیت شغلی کارگران این واحد با فشارهای وارده از جانب مسئولان دولتی تهدید شده است، گفت: در حال حاضر، آتش سوزی کارخانه بهانه‌ای شده است که مسئولان با بی‌توجهی به سرنوشت ۳۲۰ کارگر به انتقال کارخانه که در شرایط فعلی ممکن نیست اصرار کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگران نگران از دست دادن شغلشان هستند گفت: در حال حاضر همه کارگران این کارخانه در شیفت‌های کاری خود حاضر هستند اما امکان کار کردن وجود ندارد.

او در خاتمه اضافه کرد: در جریان این آتش سوزی چند نفر از کارگران که در تلاش بودند آتش را مهار کنند دچار سوختگی سطحی شدند و خوشبختانه این حادثه خسارات جانی نداشته است.

گفتنی است، کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز از ۵۰ سال پیش تاسیس شده و به مرور در بافت مسکونی شهر قرار گرفته است. همجواری این واحد صنعتی با مناطق مسکونی از جمله دلایل اصرار مسئولان محیط زیست به خروج کارخانه از شهر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز