خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز:

هوای تبریز هم به سرنوشت پایتخت‌نشینان دچار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۱۱

جزیره‌ای عمل کردن ادارات مرتبط با سالم‌سازی هوا در تبریز و نبود عزم راسخ در میان مسئولان و مردم برای مبارزه با آلودگی هوا، شرایط ناسالم سال‌های اخیر را بر فضای زندگی شهروندان حاکم کرده است.

ایلنا: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز گفت: متاسفانه با روندی که در سال‌های اخیر در آلودگی هوای تبریز ایجاد شده است، ما نیز به سرنوشت پایتخت‌نشینان دچار خواهیم شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رسول درسخوان با اشاره به آلودگی شدید هوای تبریز در روزهای اخیر اظهار داشت: با اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هوای کلان شهر تبریز در شرایط هشدار و ناسالم قرار دارد و انتظار داریم مسئولان مربوطه این بحران را جدی بگیرند.
درسخوان تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن ادارات مرتبط با سالم‌سازی هوا در تبریز و نبود عزم راسخ در میان مسئولان و مردم برای مبارزه با آلودگی هوا، شرایط ناسالم سال‌های اخیر را بر فضای زندگی شهروندان حاکم کرده است.
عضو شورای اسلامی چهارم تبریز با بیان اینکه با روند ایجاد شده در تبریز مردم این شهر به سرنوشت ساکنان پایتخت دچار خواهند شد، گفت: در شورای شهر تلاش خواهیم کرد با دعوت از رؤسای ادارات مرتبط و هماهنگی با مدیریت ارشد استان به وظیفه خود در قبال پاسخگویی به مطالبات شهروندان جامه عمل بپوشانیم.
درسخوان افزود: از شهردار جدید تبریز نیز به جد می‌خواهیم که برنامه‌های خود را برای کاهش آلودگی هوای تبریز در اولویت قرار دهد و شورای شهر کوتاهی در این زمینه را از سوی هیچ ارگانی قبول نخواهد کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز اضافه کرد: استقرار صنایع آلاینده در کنار شهر تبریز، ورود ذرات معلق و ریزگرد‌ها و استفاده از خودروهای با آلایندگی زیاد سه عامل مهم آلودگی هوای این کلانشهر است.
درسخوان گفت: از مسئولان حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی انتظار داریم سلامتی شهروندان تبریزی را قربانی صنایعی که حداقل استانداردهای لازم در زمینه محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، ننمایند و با متخلفان برخوردهای قانونی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز