خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه نخست سال؛

تشکیل ۷۰۰ فقره پرونده در بخش منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۱۲

در ۶ ماهه نخست سال نزدیک به ۷۰۰ فقره پرونده در بخش منابع طبیعی تشکیل شده که از این تعداد ۴۰ تا ۵۰ درصد مرتبط با تصرفات غیرقانونی اراضی و منابع طبیعی است.

زنجان _ ایلنا: رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع طبیعی و جولان عناصر فرصت طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع و غیره فکر تخریب را در سر داشته و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات غاصبانه می‌کنند، در دو دهه گذشته بیشتر شده است.
به گزارش ایلنا از زنجان، اسماعیل آقاجانلو، رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اعلام این خبر گفت: تخلفات پس از بررسی‌های ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی جهت رسیدگی و تصمیم گیری به مراجع قضایی ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: با پیگیری‌های کار‌شناسان حقوقی این اداره کل در مراجع قضایی حکم رفع تصرف از اراضی ملی و قلع و قمع آثار تصرف صادر و پس از صدور اجرائیه، احکام صادره با حضور ماموران دادگستری، نیروی انتظامی و منابع طبیعی رفع تصرف به مرحله اجرا درآمده و مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی تثبیت می‌یابد.
آقاجانلو با بیان اینکه قوانین متعددی در حوزه منابع طبیعی با رویکردی پیشگیرانه جهت حفظ و حمایت از اراضی ملی به تصویب رسیده، اظهار کرد: مطابق با این قانون تخلفات پیش بینی شده در حوزه منابع طبیعی تصرف و تخریب اراضی جنگلی و مرتعی، ایجاد حریق در مراتع و جنگل‌ها، چرای زود رس، چرای مفرط و مازاد بر ظرفیت مراتع، قطع درختان و بوته‌های جنگلی، بهره برداری بی‌رویه و غیر اصولی از معادن، ایجاد اعیانی و شخم شیار در اراضی ملی، تخلیه نخاله و پسماند‌ها در اراضی ملی و غیره است.
آقاجانلو عزم جدی و تعامل قضات دادگستری استان را در بازپس گیری اراضی ملی و احقاق حقوق بیت المال یادآور شد و گفت: در سالهای اخیر پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با پدیده زمین خواری و عزم تمام قوا برای برخورد با این پدیده مخرب و اطلاع رسانی‌های گسترده، صیانت از منابع طبیعی با تاکید ایشان به معارف عمومی تبدیل شده و اهمیت حفظ منابع طبیعی پایدار برای آحاد جامعه محرز و عینیت یافته است.
وی در پایان گفت: پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع طبیعی و جولان عناصر فرصت طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع و غیره فکر تخریب را در سر داشته و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات غاصبانه می‌کنند، در دو دهه گذشته بیشتر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز