خبرگزاری کار ایران

ولاسکو ذهنیت تیم را دگرگون کرد؛

معروف: شانس برتری بر بهترین‌های والیبال دنیا را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۳۹

ولاسکو زیاد بر روی آمادگی فیزیکی و مهارت‌های ورزشی ما تغییری به وجود نیاورد. او بر روی ذهنیت و نگرش ما کار کرد و عمده تغییرات فکری ما پس از سکانداری او به وجود آمد.

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی از نشست خبری کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی بر ایتالیا نوشت: شکست ایتالیا در سالن پرفکترال ژاپن گواهی است برای جامعه بین المللی تا قهرمان دو دوره آسیا، ایران را به ضرورت به رسمیت بشناسد. البته ایران که دومین حضور خود را در جام قهرمانان قاره ها تجربه می‌کند این بار با تفاوت قابل ملاحظه پا به این رقابت‌ها گذاشته است. اولین حضور ایران برمی گردد به چهار سال پیش که به مقام پنجم این رقابت ها نائل آمد.

به گزارش ایلنا، در ادامه گزارش FIVB آمده است: شکی نیست که نام خولیو ولاسکو به عنوان سردمدار این تغییرات می‌درخشد. میرسعید معروف کاپیتان ایران در این باره اظهار کرد: ولاسکو زیاد بر روی آمادگی فیزیکی و مهارت‌های ورزشی ما تغییری به وجود نیاورد. او بر روی ذهنیت و نگرش ما کار کرد و عمده تغییرات فکری ما پس از سکانداری او به وجود آمد. وقتی او به ایران آمد بلافاصله فهمید که ایران بازیکنانی با پتانسیل های بالا در اختیار دارد، اما این پتانسیل ها مستلزم تغییر برای پیشرفت بودند. او موفّق شد پتانسیل ها را به کار گیرد و هم اکنون ما می توانیم با تیم های رده اول جهان رقابت کنیم.

فدراسیون جهانی والیبال تاکید می‌کند: البته ایران پیش از این هم یکی از تیم های نامدار آسیا به شمار می‌رفته اما در عرصه بین المللی حرف زیادی برای گفتن نداشته است. کاپیتان معروف این نقطه عطف قدرت ایران را حضور در لیگ جهانی ۲۰۱۳ ذکر کرد و گفت: لیگ جهانی فرصتی برای رویارویی با بهترین‌های جهان شد. پیش از این بازی‌های خوب ما بیشتر با بهترین‌های آسیا خلاصه می‌شد. همانطور که می‌دانید والیبال آسیا از قدرت چندانی برخوردار نیست و تیم ما باید برای درک جایگاه خود با تیم‌های دیگر قاره‌ها رقابت داشته باشد. لیگ جهانی این مهم را برای تیم میسر کرد و جام قهرمانان قاره ها اینجا برای ما ادامه لیگ جهانی است.

امروز چهارشنبه ایران برای دومین بار ایتالیا را مغلوب کرد. اولین شکست ایتالیا در برابر ایران چندی پیش در رقابت‌های لیگ جهانی امسال به وقوع افتاد. معروف در ادامه افزود: این بازی برای تیم و مربی ولاسکو از اهمیت چندانی برخوردار بود. ولاسکو که متخصص شناخت استعدادهاست، ایران را به عنوان یکی از کشورهای مهد والیبال دنیا به جهانیان شناساند. با این پیروزی خارج از خانه برگ موفقیت دیگری رقم خورد و الان به خوبی درک می‌کنیم شانس برتری بر بهترین‌های دنیا را نیز داریم.

در ادامه این گزارش آمده است: بعد از دو قهرمانی پیاپی در آسیا توسط والیبالیست های ایران و حضور موفّق در لیگ جهانی، والیبال در ایران محبوب تر از گذشته شد. ایران که مهد کشتی گیران و وزنه بردارانی است که مدال های درخشانی در عرصه های مهم بین المللی مانند المپیک به ارمغان آورده، این بار روی والیبالیست ها نیز حساب ویژه ای باز کرده است. کاپیتان ایران امیدوار است که فرزندان ایران زمین با دیدن نتایج موفقیّت آمیز جذب این رشته ورزشی شوند.

بعد از باخت به برزیل و شکست ایتالیا ایران به دنبال اجرای بازی خوب در سایر بازی ها نیز هست. سعید معروف تاکید کرد: هنوز سه بازی دیگر پیش روی داریم که امیدواریم بتوانیم دو بازی را ببریم. فقط سه بازیکن ایرانی از جام قهرمانان قاره های چهار سال گذشته در این جام نیز حضور دارند و این بدان معناست که علاوه بر ایتالیا، ایران نیز یکی از جوانترین تیم های این رقابت هاست.

معروف در انتها اهداف تیم ملّی ایران را این چنین برشمرد: سال گذشته بخاطر نتیجه بازی با استرالیا فقط بخاطر یک ست اختلاف از راه یابی به المپیک لندن بازماندیم. اصلی ترین هدف ما قرار گرفتن در بین هشت تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان در لهستان است و بعد از آن هم تمام تلاش خود را برای راه یابی به المپیک ۲۰۱۶ خواهیم کرد. اگر به همین منوال بدون توقف ادامه دهیم در عرض یکی دو سال آینده به جمع بهترین های جهان می پیوندیم و به یکی از رقبای پرچالش تیم های برتر جهان تبدیل خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز