خبرگزاری کار ایران

ملاقات رییس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر محیط زیست لهستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۷۵

لهستان در واقع کشوری در حال توسعه تلقی می‌شد که از ۱۰ سال پیش با رشد اقتصادی قابل توجه توانست الگوی انرژی خود را اصلاح کرده و در نتیجه به میزان ۳۰% تولید گازهای گلخانه‌ای در کشور را کاهش دهد.

ایلنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر محیط زیست لهستان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، هیات ایرانی شرکت کننده در نوزدهمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون تغییر آب و هوا به ریاست معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر محیط زیست لهستان دیدار کردند.

در این دیدار آقای مارچین کرولتز وزیر محیط زیست لهستان با اشاره به تنوع دیدگاه‌ها و اختلافات موجود بر اهمیت اجلاس حاضر و ضرورت دستیابی به اجماع جهانی طی سال آینده در حوزه تعهدات مربوط به گازهای گلخانه‌ای تاکید کرد.

کرولتز خاطر نشان کرد: لهستان در واقع کشوری در حال توسعه تلقی می‌شد که از ۱۰ سال پیش با رشد اقتصادی قابل توجه توانست الگوی انرژی خود را اصلاح کرده و در نتیجه به میزان ۳۰% تولید گازهای گلخانه‌ای در کشور را کاهش دهد. در حالی که تعهدش نسبت به این مسئله ۶% بوده و این به مفهوم مصرف بهینه انرژی و صرفه اقتصادی توامان برای کشور است.

معصومه ابتکار نیز در این ملاقات به تاریخ مناسبات دو جانبه دو کشور اشاره کرده و گفت: ما از الگوی صندوق ملی محیط زیست در لهستان کمک گرفته و خوشبختانه طی روزهای گذشته مجمع عمومی صندوق ملی محیط زیست در ایران را تشکیل دادیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین بر ضرورت همکاری‌های بین المللی تاکید کرده و خواهان برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط بانان ایرانی در لهستان شد که در دوره قبل ریاست وی صورت گرفته بود.

در این دیدار با توجه به حضور معاون وزیر نیرو پیشنهاد شد تا کشورمان بتواند از تجربه موفق لهستان در مصرف بهینه انرژی در نیروگاه‌ها استفاده کند.

وزیر محیط زیست لهستان نیز برای موارد پیشنهادی اعلام آمادگی کرده و در پایان نیز از وی برای دیدار دو جانبه در تهران دعوت به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز