خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان با اشاره به آلایندگی این شرکت:

بخش سرب شرکت ملی سرب و روی قادر به فعالیت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۶۳

استاندار زنجان درباره تعیین تکلیف شرکت ملی سرب و روی گفت: بخش سرب این شرکت به دلیل آلایندگی قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود.

ایلنا: استاندار زنجان گفت: واحد سرب شرکت ملی سرب و روی قادر به ادامه فعالیت به دلیل آلایندگی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان امروز چهارشنبه(۲۹آبان) در اولین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران استان زنجان با اشاره به نقش اساسی رسانه‌ها در انعکاس و انتقال سریع اخبار به مخاطبان گفت: اطلاعات دقیق و درست و به موقع برای مردم دارای اهمیت اساسی است.

انصاری با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید بر اساس آمار‌ها و مستندات خواهد بود افزود: مردم خود در این زمینه قضاوت خواهند داشت.

استاندار زنجان با اشاره به سیاست‌های اصلی در راستای اجرای برنامه‌های ۵ ساله و توسعه‌ای استان گفت: استان زنجان در مقایسه با کشور به لحاظ شاخص‌های رفاه اجتماعی پیش بینی شده باید به رتبه دهم کشوری برسد.

وی در زمینه اشتغال و نرخ بیکاری استان نیز در مقایسه با جایگاه کشوری گفت: با تلاش مضاعف دراین زمینه در استان انجام گیرد.

انصاری در این راستا عنوان کرد: میزان رشد تولید ناخالص داخلی استان در مقایسه با جایگاه کشوری ۲/۲۲ درصد بوده است.

وی بابیان اینکه در طول ده سال گذشته تقریبا معادل رشد اقتصادی کشور را به میزان ۲دهم درصد در استان داشتیم افزود: جایگاه استان زنجان در این زمینه رتبه ۲۶ بوده است.

استاندارزنجان در ادامه با اشاره به اینکه با این معیار‌ها استان زنجان باید ۵/۱ برابر رشد کشوری توسعه داشته باشد تصریح کرد: آمار و ارقام در این زمینه در کل کشور منفی است.

انصاری در زمینه بهبود وضعیت استان زنجان نیز یاد آورشد: هرخانوار شهری در استان زنجان ۷۸ درصد متوسط خانوارهای کشوری درآمد داشته است.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: درآمد هر خانوار ۲۲ درصد پایین‌تر از سطح کشور بوده است و در جایگاه ۲۸کشوری قرار دارد.

استاندار زنجان درآمد خانوارهای شهری را با متوسط کشور ۷۹میلیون ۷۲۷هزار ریال و خانوارهای روستایی استان زنجان را ۷۹میلیون و ۳۱۲هزار ریال عنوان کرد وگفت: این درآمد‌ها در روستا‌ها نزدیک به متوسط کشوری بوده است که دارای جایگاه ۱۵ است.

انصاری ادامه داد: وضعیت روستا نشینان ما در مقایسه کشوری مطلوب بوده است و خانوارهای شهری ۲۲درصد کمتر از سطح کشوری دارای رفاه و درآمد هستند.

وی در زمینه هزینه خانوارهای شهری کشوری در مقایسه با استان گفت: استان زنجان با ۹درصد پایین‌تر از حد متوسط کشوری قرار داشته است و جایگاه استان زنجان را در این زمینه در سطح کشور رتبه ۱۴عنوان کرد.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: طبق آمار‌ها ومستندات مردم زنجان وضعیت مطلوب رفاه اجتماعی ندارند.

مقام عالی استان در زمینه رفاه اجتماعی استان زنجان نسبت به جمعیت شهری استان نیز اضافه کرد: استان زنجان دارای جمعیت روستایی بیشتری نسبت به سطح کشوری است.

استاندار زنجان در زمینه وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری استان زنجان نیز تصریح کرد: نرخ بیکاری شهری در استان مهم و اساسی است.

انصاری در این راستا افزود: در حال حاضر با مقایسه نرخ بیکاری کشوری در استان زنجان شاهد افزایش نرخ بیکاری در استان زنجان هستیم.

وی در این راستا سیاست استانی را با توجه به سیاستهای کشور منطبق دانست وافزود: در صدد بر رشد اقتصادی مطلوب در استان خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان زنجان با بیان اینکه باید وضعیت خانوارهای ونرخ بیکاری را با شتاب بیشتر با تدبیردر استان کاهش دهیم افزود: با توجه به منابع محدود اعتبارات وشرایط خاص کشور واستان الویت با اجرای طرحهای عمرانی با پیشرفت بالای ۶۰درصد وطرحهای بزرگ اقتصادی در استان خواهد بود.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در استان بنا به دلایل مخصوص تصریح کرد: حل مشکلات این واحد‌ها نیز جزو الویت‌ها در استان خواهد بود.

همچنین وی در راستای توسعه اقتصادی استان نیز ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیاست‌های از پتانسیل‌های شرکت‌های بزرگ دولتی در این زمینه استفاده خواهدشد.

انصاری در این رابطه جذب سرمایه در استان را مهم ارزیابی کرد وگفت: آمار‌ها واطلاعات موجود در استان وکشور نشان دهنده تحقق نیافتن برخی اهداف است.

انصاری با اشاره به وجود برخی مشکلات ساختاری ومدیریتی طرح‌ها در زنجان گفت: اگر ساختار مدیریتی آن‌ها تغییر نکند امکان احداثوراه اندازی مجدد واجرایی شدن این طرح‌ها غیر ممکن خواهد بود.

وی در زمینه تغییر سیاست‌های احداثمسکن مهر نیز افزود: تعهدات دولت قبلی مسکن مهر در دولت کنونی دنبال خواهد شد ولی تعهد جدید در این زمینه نخواهد بود.

در ادامه استاندار زنجان با بیان اینکه با توجه به روی کار آمدن دولت جدید دولت تدبیر وامید متناسب با برنامه ریزی ودیدگاه‌ها ی این دولت در صورت لازم از مدیران توانمند وباورمند استفاده خواهد کرد ودر این راستا مسئولیت اصلی بر عهده وزراء خواهد بود، و درسطح استان زنجان هم این تغییرات در چارچوب این برنامه‌های کشوری خواهد بود.

استاندار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعیین تکلیف شرکت ملی سرب و روی گفت: بخش سرب این شرکت قادر به ادامه فعالیت به دلیل آلایندگی نخواهد بود.

انصاری با بیان اینکه واحد روی این شرکت نیز باید با قبول شرایط ادامه فعالیت داشته باشد افزود: با برطرف شدن مسائل وقبول شرایط و خواسته‌ها این شرکت اجازه فعالیت خواهد داشت.

همچنین وی در زمینه اراضی وتعیین تکلیف۶۰۰-۵۰۰هکتار زمین این شرکت نیز افزود: این اراضی متعلق به شرکت ملی سرب وروی است وتعیین تکلیف با آن‌ها خواهد بود.

استاندار زنجان در پایان با بیان اینکه در طول ۴سال گذشته برخی مسائل سیاسی امنیتی وغیره موجب غفلت از حوزه فرهنگ شده است تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید شرایط وزمینه بهبود امور فرهنگی ایجاد شده است وبزودی شاهد رشد مطلوب ومناسب در این زمینه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز