خبرگزاری کار ایران

سردار احمدی مقدم:

امروز باید بر قربانیان جنگ فرهنگی گریست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۳۵

دورانی بود که رزمندگان اسلام با عده و امکانات مشخص به جنگ با دشمن می‌پرداختند، اما امروز باید بر قربانیان جنگ فرهنگی که در سردرگمی برای انتخاب راه درست هستند، گریست.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با عده و امکانات مشخص به جنگ با دشمن می‌پرداختند، گفت: اما امروز باید بر قربانیان جنگ فرهنگی که در سردرگمی برای انتخاب راه درست قرار دارند، گریست.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی «بزرگداشت فرشته‌های سوسنگرد» ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین(ع) و ایام سوگواری ماه محرم، اظهار داشت: داستان سوسنگرد و یا هر حماسه و صحنه‌های دفاع مقدس نقل یک خاطره نیست، بلکه هدف اصحاب خاطره از اینکه دور هم جمع می‌شوند و وقایع آن دوران را عنوان می‌کنند نقل یک حماسه آفرینی و خلق یک الگو و استمرار صحنه کربلا و عاشورا است.

وی افزود: آنچه که مکتب اباعبدالله الحسین(ع) به ما آموخت، درس آزادگی است و تنها یک حادثه برای یک روز در تاریخ نیست تا در ‌‌نهایت به خاطره تبدیل شود بلکه نشان دادن راهی برای طول تاریخ بشریت جهت کسب عزت و مبارزه با ظالمان است.

سردار مقدم تصریح کرد: صبر، استقامت و مقاومت اولین درسی است که از مکتب امام حسین(ع) فرا می‌گیریم و در صحنه‌های عاشورا نیز شاهد این موارد و اوج فداکاری‌ها هستیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: هنگامی که مصائب و بلایا همانند باران از همه طرف سرازیر می‌شود، شهادت و فداکاری امری قطعی است؛ صبر بر بلایا امر مهمی است بگونه‌ای که در قرآن کریم در خصوص صبر، استقامت و یاری دین خدا اشارات فراوانی شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: باید با قواعد الهی به مصاف بلا‌ها و امتحان‌ها برویم نه با محاسبات مادی خود؛ در صورتی که بر اساس ترازوی مادی محاسبه کنیم محکوم به شکست هستیم اما در محاسبات الهی چنین شکستی وجود ندارد.

احمدی مقدم به حضور اقوام مختلف در جبهه‌های جنگ اشاره کرد و گفت: اجابت فرمان امام خمینی(ره) به محاسبات مادی کاری نداشت، اگر ولی خدا «بایدی» را گفت، تبعیت از آن الزامی است و باید بدانیم که به مقدمات مادی نیازی ندارد.

وی با بیان اینکه عقل و تدبیر باید در سایه اخلاص باشد، اظهار داشت: عزت واقعی در قطع امید از هرچه غیر از خدا و دل بستن به او است و این موارد آموزه‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود؛ آموزه‌های دفاع مقدس استمرار مکتب امام حسین و اهل بیت(علیهم السلام) بوده و باید از این جلسات که مزین به خاطره گویی و مقتل خواهی اباعبدالله الحسین(ع) است استفاده کرده و راه آن‌ها را که صبر، استقامت و ایثار و فداکاری است را، ادامه دهیم.

احمدی مقدم یادآور شد: مصائب و بلایا روزی به مانند دفاع مقدس در قالب جنگ سخت بوده و امروز در قالب جنگ نرم و فرهنگی است و خودنمایی می‌کند.

وی افزود: دورانی بود که رزمندگان اسلام با عده و امکانات مشخص به جنگ با دشمن می‌پرداختند، اما امروز باید بر قربانیان جنگ فرهنگی که در سردرگمی برای انتخاب راه درست هستند، گریست.

فرمانده ناجا گفت: فشار و تحریم‌های اقتصادی، حمله‌های سیاسی، جنگ دیپلماسی و… یک نوع آزمایش الهی برای مردم و کشور به شمار می‌آید که این موارد نمونه‌هایی از صبر است؛ صبر فقط در جنگ تن به تن نیست بلکه باید در اینگونه مواقع نیز صابر باشیم.

وی امتحان الهی را راهی برای شناسایی درجه و جایگاه هر فرد دانست و گفت: انقلاب ما باید امتحان‌ها بیشتری را تحمل کند تا در ‌‌نهایت پرچم آن به صاحب اصلی سپرده شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه باید حواسمان باشد دستاوردهای انقلاب را به متاع دنیا نفروشیم، گفت: درحادثه سوسنگرد عشق به امام و رهبری موج می‌زند بگونه‌ای که یک جمله ایشان مبنی بر اینکه «سوسنگرد موقعیت حساسی دارد و باید تا فردا آزاد شود» باعثجمع شدن همه مردم گرد ایشان شده و صحنه‌های زیبایی را رقم زند؛ در آزاد سازی سوسنگرد نقش محوری امام خمینی(ره) و حضور مقام معظم رهبری را می‌توان دید.

احمدی مقدم تصریح کرد: سوسنگرد امتحانی برای خائنان نیز بود زیرا در آن برهه تاریخی شاهد کارشکنی بنی صدر با هدف عدم تحقق فرمان امام، نیز بودیم.

وی به نقش ژاندارمری، شهربانی، کمیته، سپاه و عشایر تحت عنوان یک نیروی مردمی در آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: نقطه عزت ترک منیت‌ها است بطوریکه اگر شائبه‌هایی ایجاد شود الطاف الهی کمرنگ می‌شود.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر از کسانی که در حفظ، نشر و ترویج دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا تلاش می‌کنند، گفت: مردم سوسنگرد در این حماسه بزرگ جانانه دفاع کردند و خالق حماسه‌ای عظیم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز