خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس:

تغییر در سطوح مدیریتی این نهاد در سطح استان یک ضرورت غیر قابل انکار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۲۸

نباید التهاب در این سازمان ایجاد شود، اعتقاد دارم که ما متولی آموزش و پرورش هستیم نه مسایل حاشیه‌ای و پیرامونی که در جامعه رخ می‌دهد بنابراین افرادی که مسئولیت خواهند گرفت، باید تنها بفکر انجام امور آموزش و پرورش باشند.

شیراز - ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس بابیان این مطلب که تغییر در سطوح مدیریتی و تصمیم‌گیرندگان این نهاد در سطح استان یک ضرورت غیرقابل انکار و اجتناب دانست افزود: نباید التهاب در این سازمان ایجاد شود، اعتقاد دارم که ما متولی آموزش و پرورش هستیم نه مسایل حاشیه‌ای و پیرامونی که در جامعه رخ می‌دهد بنابراین افرادی که مسئولیت خواهند گرفت، باید تنها بفکر انجام امور آموزش و پرورش باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمیدرضا آذری امروز و در اولین کنفراس خبری خود افزود: اگر به دنبال تحول در ابعاد و ارکان مختلف جامعه هستیم باید زمینه تحول را در آموزش و پرورش جسته و ابتدا معلمانی توسعه یافته داشته باشیم.

وی افزود: بی‌تردید اگر آموزش و پرورش توسعه یافته و معلمان و فرهنگیان دانا باشند، جامعه به سمت تحول و توسعه پیش خواهد رفت.

وی گفت: اگر به دنبال ارتقا امنیت هستیم، اگر قصد داریم وضعیت بهداشت را دگرگون کنیم، اگر در پی رشد معلومات و ارتقا آگاهی‌های خانواده‌ها هستیم، ‌ اگر تلاش می‌کنیم فرهنگ عمومی و سبک زندگی را ارتقا بخشیم، باید کار را از کلاس‌های درس آغاز کنیم.

آذری با بیان اینکه اولین قدم در بررسی و حل مشکلات موجود، توجه به کار کار‌شناسی است، تاکید کرد: نمی‌خواهم بدون توجه به نظرات کار‌شناسی، قدمی هرچند کوتاه بردارم.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: باید معلمان و فرهنگیان برای خدمت بهتر و باکیفیت انگیزه لازم و کافی را داشته باشند، مدرسه و کلاس درس نقطه‌ای است که آینده یک کشور در آن ساخته می‌شود، نمی‌توان به این مهم کم توجه بود.

آذری با تصریح اینکه معلمان باید از بهترین وضعیت رفاهی و مالی و معیشتی برخوردار بوده و دغدغه‌ای جز تدریس، تعلیم و پرورش استعداد‌ها نداشته باشند، گفت: در این میان رسانه‌ها همراهانی تاثیرگذار بشمار می‌روند که هم می‌توانند مشکلات را رصد و اعلام کنند هم ما را در کار‌شناسی مسایل یاری دهند.

وی توجه به گزینش و به کارگیری معلمان دوره‌های ابتدایی را از اهم اولویت‌های خود برشمرد و با یادآوری اینکه سال‌های اول مدرسه، مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین سال‌های عمر هر فرد است، گفت: اولیای دانش‌آموزان نیز نیازمند آموزش‌هایی هستند که باید جدی گرفته شود، هیچ کس نمی‌تواند به صرف اینکه دارای مدرک تحصیلی در مقاطع دانشگاهی است، مدعی توانمند و مطلع بودن در حوزه تربیتی و پرورشی و تعلیمی باشد.

آذری با بیان اینکه گروه‌ها و کمیته‌های کار‌شناسی را برای شناخت بستر‌ها و نقاط مشکل‌ساز و بحرانی تشکیل داده و خواهد داد، گفت: در موضوع پایین‌آمدن سن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، نیازمند بازنگری‌هایی هستیم، به‌حتم گروهی از کار‌شناسان روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و افراد مطلع برای شناسایی مشکلات در این زمینه و راه‌کارهای حل مشکلات، تشکیل خواهیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ایجاد مدارس هوشمند را نیازمند سه شاخصه مهم معلم آماده، محتوای استاندارد و تجهیزات لازم دانست و گفت: اعتقاد دارم در این موضوع باید به‌آرامی اما تاثیرگذار پیش‌رفت، اگر ۱۰ مدرسه هوشمند خوب و استاندارد و تاثیرگذار ایجاد کنیم، بهتر از آن است که بخواهیم به ظاهر تمام مدارس را عنوان هوشمند بدهیم.

آذری در خصوص دریافت پول از اولیا هنگام ثبت‌نام و در طول دوران تحصیل، گفت: باید بدانیم که وضعیت اقتصادی کشور در چه شرایطی است، مدارس هم برای انجام فعالیت‌های روزمره و تامین نیاز‌ها و بهبود بخشی به کیفیت کار، نیازمند اعتباراتی هستند که تامین همه آن و پاسخگویی به انتظارات روزافزون دانش‌آموزان و اولیا، از عهده دولت خارج است.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: اما امور باید ضابطه‌مند و تحت نظارت و کنترل باشد، باید به نظم برسیم تا بتوانیم بهینه عمل کنیم، ‌ گذشته مدیریتی من در سال ۷۷ شاخص خوبی برای ارزیابی این موضوع است، نه می‌توان با دست خالی مدعی تحول بود، نه می‌توان مدرسه و آموزش و پرورش را‌‌ رها کرد و نه می‌توان تمام اختیار را به مدیر و متولیان مدرسه سپرد.

آذری همچنین وضعیت ورزش و امکانات ورزشی مدارس را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: توجه به ورزش دانش‌آموزی از ضروری‌ترین نیاز‌ها است، اگر به آن توجه شود، چه بسا که اتفاقات و تحولات خوبی در عرصه جامعه رخ می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین با انتقاد از شیوه ساخت مدارس در نقاط مختلف، گفت: نباید در یک زمین که ارزش آن ده‌ها میلیارد است، ساختمانی با ۵۰۰ میلیون تومان هزینه احداثشود، باید از فضا‌ها ‌‌نهایت بهره را برد، می‌توان مدرسه‌ای در چند طبقه ساخت و امکانات رفاهی مانند آسانسور هم برایش پیش‌بینی کرد.

آذری در عین‌حال گفت: آموزش و پرورش سازمانی بسیار بزرگ، پیچیده و زیرساختی است که برای اداره آن باید ۵ مدیرکل داشت، تا در کوتاه مدت، همه ضرورت‌ها را مورد توجه قرار داد و تحول ایجاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز