خبرگزاری کار ایران

دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ در گفتگو با ایلنا:

کاهش مهلت مجوزها و پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری از معادن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۹۵

صدور پروانه‌های معدنی قسمت اعظمی از کشور را اشغال کرده است و پروانه‌ها ثبت شده‌اند اما هیچ گونه فعالیتی صورت نگرفته و افراد دیگر نیز به دنبال اکتشاف جدید در این محدوده نمی‌روند.

دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان بر کاهش مهلت مجوزها و پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری از معادن تاکید کرد.

کامران وکیل(دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طی صد روز گذشته اتفاقات خوبی در حوزه معدن رخ داد که از مهمترین آنها رفع محدودیت‌های پهنه‌بندی معادن بود که با عملیاتی شدن آن، شاهد ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های اکتشافی و سرمایه‌گذاری به شکل گسترده‌ای خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته هر شخصی می‌توانست محدوده معدنی را به نام خود بلوکه کند درحالیکه اکنون تنها افراد با احراز شرایط فنی و مالی لازم قادر به ثبت محدوده خواهند بود.

وکیل خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که در حوزه معدن حائز اهمیت است و باید به آن رسیدگی شود؛ بحثکارگروه‌های توسعه معادن است. متاسفانه به افرادی در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها اختیارات قانونی داده شده که اطلاعات دقیقی از این حوزه ندارند و خواسته ما از دولت تدبیر و امید این است تا به این موضوع نیز رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: همچنین صدور پروانه‌های معدنی قسمت اعظمی از کشور را اشغال کرده است و پروانه‌ها ثبت شده‌اند اما هیچ گونه فعالیتی صورت نگرفته است و افراد دیگر نیز به دنبال اکتشاف جدید در این محدوده نمی‌روند.

دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان تصریح کرد: به نظر بنده نباید پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری معادن مهلت ۵ ساله داشته باشند و باید مدت زمان آن به ۴ یا ۵ ماهه تقلیل پیدا کند تا در صورتی که فعالیتی صورت نگرفت این پروانه باطل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز