خبرگزاری کار ایران

تکرار / رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

تلویزیون‌های ال جی، سامسونگ و سونی ایرانی هستند

کد خبر : ۱۲۱۹۳۲

زمانی که مردم حقوق خود را به ریال دریافت می‌کنند و کالاها را به دلار می‌خرند؛ باید کالای باکیفیت به خانه‌های خود ببرند.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از ساخت تلویزیون‌های ال جی، سامسونگ و سونی در داخل خبر داد.

محمد طهان‌پور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی اظهار داشت: در شرایط کنونی تنها صنف مواد غذایی راکد نیست و مردم مایحتاج روزانه خود را تهیه می‌کنند اما خرید و فروش بقیه کالاها راکد است.

وی با اشاره به قیمت لوازم خانگی گفت: در سال جاری نرخ لوازم خانگی افزایش چندانی نداشته این درحالی است که از ابتدای سال ۹۱ تا آبان‌‌ ماه همان سال نرخ لوازم خانگی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رشد پیدا کرد. هرچند که امسال قیمت‌ها کاهش نداشت اما شرکت‌ها روی محصولات خود جایزه قرار دادند و به واحدهای خرده پا نیز به صورت اعتباری کالا دادند.

طهان پور تصریح کرد: به نظر می‌رسد با ثبات نرخ ارز ترس از رشد قیمت‌ها در آینده کاسته شده و مردم دیگر کالاها را در انبار‌ها دپو نمی‌کنند و به خرید واقعی رو آورده‌اند. اما هم اکنون همه نگاه‌ها به مذاکرات ژنو است.

وی با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه واقعیات را مطرح کند، افزود: باید مشکلات و موانع را با مردم در میان گذاشت و با مردم صادق بود.

وی افزود: گروهی که در دولت حاکم شده‌اند افراد کاردانی هستند و باید به آن‌ها فرصت داد تا امور کشور را در دست گیرند.

طهان‌پور با بیان اینکه بنده موافق آزادسازی واردات گروه ده کالایی هستم، خاطرنشان کرد: درهای مملکت را نمی‌توان روی واردات کالا بست و تولیدات داخلی باید قدرت رقابت پذیری داشته باشند. بنده معتقدم شعار ایرانی کالای خوب ایرانی بخر باید محقق شود و اگر ما ده کارخانه خوب با برند بر‌تر داشته باشیم بهتر از ۱۵۰ کارخانه اجاق سازی و یخچالسازی بی‌کیفیت است.

طهان‌پور گفت: خوشبختانه در بخش کولر آبی و بخاری گازی هیچ گونه وارداتی انجام نمی‌شود و آبگرمکن گازی ساخت داخل نیز به اروپا صادر می‌شود.

وی با تأکید براینکه تکنولوژی محصولات ایرانی بالاست، گفت: هم اکنون تلویزیون‌های سونی، ال جی و سامسونگ ساخت داخل است و نیز کلیه محصولات ال جی اعم از یخچال فریزر، ماکروفر و… در سیرجان تولید می‌شود.

طهان‌پور افزود: زمانی که مردم حقوق خود را به ریال دریافت می‌کنند و کالاها را به دلار می‌خرند باید کالای باکیفیت به خانه‌های خود ببرند.

وی با انتقاد از برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان همیشه از نبود تسهیلات بانکی می‌نالند این درحالی است که زمانی که وامی دریافت می‌کنند به جای توسعه تکنولوژی تولیداتشان آن را در ساخت و ساز و ملک صرف می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: متأسفانه تولیدکنندگان ما همیشه نالانند و از ضرر و زیان سخن می‌گویند در حالی که باید از ایشان پرسید ۲۰ سال پیش متراژ کارخانه‌شان چند متر بود و هم اکنون چند متر است؟ و در این مدت متراژ خانه کارگرشان چه تغییری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز