خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی:

پیشگیری از وقوع جرم به یک فرهنگ تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۷۱

خوشبختانه پیشگیری از وقوع جرم در یگان‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده و اثرات آن را در کاهش و جلوگیری از افزایش جرایم شاهدیم که توفیق بزرگی است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل عفو و پیشگیری از وقوع جرم این سازمان گفت: پیشگیری از وقوع جرم تلاشی برای پاک بودن انسان‌ها در برابر آلودگی‌هاست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل عفو و پیشگیری از وقوع جرم این سازمان با اشاره به آثار و عواقب بزه و اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: بار‌ها با مجرمینی که به حیثیت و آبروی خود، خانواده و یگان محل خدمت لطمه مادی و معنوی وارد آورده‌اند، مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در ملاقات‌های مردمی با این صحنه‌ها زیاد برخورد می‌کنم که پدری زندانی شده و دختر و پسر دبیرستانی یا دانشگاهی‌اش دنبال آزادی و تخفیف و عفو و پرداخت جریمه‌اش هستند و باید قرض کنند که خسارت را پرداخت کنند و برای پدر مجرم هم چقدر سخت و خجالت آور است.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: یک روز پدر و مادری آمدند که تنها فرزندشان به جرم سرقت از یگان به دو سال زندان محکوم و کلا زندگیشان مختل شده بود، اگر خودمان را یک لحظه جای آنان بگذاریم متوجه می‌شویم که چقدر سخت است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: نجات یک انسان آنچنان اهمیت دارد که پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: «به خدا سوگند اگر خداوند به وسیله تو و با دست تو انسانی را هدایت کند برای تو بهتر است از آنچه که آفتاب بر آن طلوع و غروب می‌کند.»

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های جزایی می‌بایست بر برخورد با علت‌ها منطبق شود، تصریح کرد: اینکه عنوان می‌شود آمار پرونده‌ها کاهش یابد تا رسیدگی‌ها ارتقاء پیدا کند یک مسئله ثانوی است، مثل این است که بگوییم مریض کمتر شود تا بیمارستان‌ها بتوانند بهتر رسیدگی کنند؛ اصل بر این است که افراد گرفتار نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی افزود: در ندامتگاه‌هایی که ظرفیت کافی هم دارد، وقتی با تعداد زندانی کمی مواجه می‌شویم، باعثخوشحالی است، لیکن باید سعی کنیم که فرد به زندان نیفتد، فارغ از اینکه فضا برای نگهداری داشته باشیم یا نه.

وی با بیان اهمیت مضاعف پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گفت: نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان سدی نفوذناپذیر که حراست نظام و امنیت کشور در داخل و مرز‌ها را برعهده دارند، باید سالم باشند تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: حتی اگر فرض کنیم که روزی در نیروهای مسلح یک مجرم هم وجود نداشته باشد، بازهم برنامه‌های پیشگیرانه باید داشته باشیم تا جلوی وقوع حتی یک بزه در آینده را بگیریم.

وی با اشاره به موفقیت‌های سازمان قضایی و نیروهای مسلح در کنترل جرایم گفت: خوشبختانه پیشگیری از وقوع جرم در یگان‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده و اثرات آن را در کاهش و جلوگیری از افزایش جرایم شاهدیم که توفیق بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی این موفقیت‌ها را حاصل همکاری و مشارکت خیلی خوب نیروهای مسلح در سطوح فرماندهان عالی و میانی با سازمان قضایی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز