خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی امور مجلس در استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ و تمدن ایران با اسلام هویت پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۲

معاون حقوقی امور مجلس در استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلا م ناب را در خود جای داده است، گفت: فرهنگ و تمدن ایران با اسلام هویت پیدا کرد.

زنجان _ ایلنا: معاون حقوقی امور مجلس در استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از موقعیت‌ها ی استان زنجان نه تنها در سطح ملی بلکه در حوزه‌های بین المللی نیز زبانزد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین نوش آبادی امروز(۲۷ آبان) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به موقعیت استان زنجان در سبقه دینی و فرهنگی اظهار داشت: مدیران باید قدردان این موقعیت ممتاز باشند چرا که استان زنجان نه تنها در حوزه دین و معارف بلکه در وابستگی به ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت در طول تاریخ ممتاز است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در عرصه فرهنگ و ادب پیشتاز بوده است، یادآور شد: برخی از موقعیت‌ها نه تنها در سطح ملی بلکه در حوزه‌های بین المللی نیز زبانزد است.

این مقام مسئول عزاداری مردم استان در روز هشتم و یازدهم محرم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: چهره‌های روحانی و علمی فراوانی از این خاک پرورش یافته‌اند که از ان جمله می‌توان به شیخ شهاب الدین سهوردی به عنوان پایه گذار و متحول کننده در عرصه عرفان و فلسفه اشاره کرد.

نوش آبادی ادامه داد: باید در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های دینی معارف و قرآنی در کنار سایر بخش‌های هنری تلاش کرد.

معاون حقوقی امور مجلس در استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به استفاده از تمام ظرفیت‌ها در رشد و اعتلای فضایل اخلاقی تاکید کرد و گفت: تنها با استخدام و بکارگیری نیروی انسانی نمی‌توان در این عرصه تلاش کرد بلکه باید با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی به این رشد دست یافت.

وی به استقلال فرهنگی اشاره کرد و با یادآوری اینکه برای مصونیت از فرهنگ بیگانگان باید به استقلال فرهنگی دست یافت، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا بتواند ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی و هنری در کشور را رشد و نمو دهد تا با رواج فرهنگ و هنری اسلامی بتواند در جنگ نرم دشمن مقابله کند.

این مقام مسئول به تمدن ایران اشاره کرد و یادآور شد: این تمدن با حضور اسلام هویت یافت و باید روابط خود با سایر اقوام را از طریق برنامه‌های فرهنگی گسترش دهیم.

وی خواستار ترویج فرهنگ قرانی در کشور شد و ادامه داد: باصلابت‌ترین اندیشه، تفکر قرآنی است و توسعه و تعمیق فرهنگ عترت و ولایت باید سرلوحه امور مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد.

نوش آبادی خواستار تحقق منویات رهبری در حوزه فرهنگ و هنر شد و گفت: با بهره گیری از ابراز و امکانات می‌توان با تبلیغات سوء دشمن در عرصه فرهنگی مقابله کرد.

در پایان این مراسم از زحمات ابرهیم قاسمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و ناصر مقدم به عنوان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز