خبرگزاری کار ایران

در شهرکرد رخ داد:

توقف تولید و تعویق سه ماهه حقوق ۱۲۰ کارگر کوهرنگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۵

چکیده: «کارفرمای این کارخانه محصولات لبنی به بهانه افزایش مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی، کارخانه را موقتا تعطیل اعلام کرده است / ادعای اقتصادی نبودن فعالیت با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در این کارخانه خلاف واقع است / ۸۰ کارگر در شش ماهه نخست سال جاری به مرور با اتمام قرار داد کاری‌شان تعدیل شده‌اند.»

دبیر خانه کارگر شهر کرد از تعویق سه ماه و نیم حقوق ۱۲۰ کارگر کارخانه لبنیات کوهرنگ خبر داد و گفت: تولید در این کارخانه از مهر ماه سال جاری متوقف شده است اما کارگران در محل کار حضور می‌یابند.

«عبدالله رئیسی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای این کارخانه محصولات لبنی به بهانه افزایش مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی، کارخانه را موقتا تعطیل اعلام کرده است و کارگران در طول یک ماه گذشته در محل کارخانه بلاتکلیف‌اند.

او تعداد کارگران این واحد را در سال گذشته ۲۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: ۸۰ کارگر در شش ماهه نخست سال جاری به مرور با اتمام قرار داد کاری‌شان تعدیل شده‌اند.

دبیر خانه کارگر شهرکرد شروع مشکلات تولید و به تبع کارگران را از سال ۸۶ در پی واگذاری کارخانه از بخش دولتی(بنیاد شهید) به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: کارفرما در خصوص مشکلات واحد خود به کارگران پاسخگو نیست و در میان مسئولان استانی نیز قاطعیتی برای حل مشکلات کارگران مشاهده نمی‌شود.

رئیسی در خاتمه تجهیزات و ماشین آلات این واحد تولید لبنیات را «مدرن» توصیف کرد و گفت: ادعای اقتصادی نبودن فعالیت با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در این کارخانه خلاف واقع است.

گفتنی است، گروه صنعتی فلات کوهرنگ در شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد و در فاصله هفت کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز