خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید سازمان عفو بین‌الملل از وضعیت کارگران مهاجر در قطر

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۵۴

بررسی‌های ما حاکی از بهره‌کشی هشداردهنده از کارگران بخش ساخت و ساز در قطر است. این مساله که کارگران مورد بهره‌کشی بی‌رحمانه قرار گرفته و در ثروتمند‌ترین کشور جهان حقوق آن‌ها نادیده گرفته می‌شود غیرقابل بخشش است.

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از «بهره‌کشی» از کارگران مهاجر در قطر، وضعیت این کارگران را «رقت‌انگیز» توصیف کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمده است که کارفرمایان به ویژه در حوزه صنایع ساختمانی با کارگران مهاجر مانند «حیوانات» برخورد می‌کنند.
در این گزارش از شرایط بهداشتی زندگی این کارگران به شدت انتقاد و اعلام شده که محل زندگی برخی از آن‌ها انباشته از فاضلاب است.
در برخی موارد نیز بهره‌کشی از این کارگران به «کار اجباری» تشبیه شده است. علاوه بر آن نحوه برخورد کارفرمایان و عدم پرداخت دستمزد کارگران نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد: «بررسی‌های ما حاکی از بهره‌کشی هشداردهنده از کارگران بخش ساخت و ساز در قطر است. این مساله که کارگران مورد بهره‌کشی بی‌رحمانه قرار گرفته و در ثروتمند‌ترین کشور جهان حقوق آن‌ها نادیده گرفته می‌شود غیرقابل بخشش است.»
این سازمان از فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواست تا قطر را برای بهبود شرایط کارگران مهاجر تحت فشار قرار دهد.
عفو بین‌الملل همچنین از فیفا خواسته است تا نقض حقوق این کارگران را در پروژه‌های ساختمانی مربوط به جام جهانی که قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی در قطر برگزار شود، محکوم کند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که این گزارش بر اساس گفت‌وگو با ۲۱۰ کارگر ساختمانی در فاصله زمانی اکتبر ۲۰۱۲ و مارس ۲۰۱۳ تنظیم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز