خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

امام حسین(ع) راهبرد بزرگ اسلام است

کد خبر : ۱۲۰۶۵۵

خداوند هم ممتاز‌ترین ثواب، اجر و جایگاه را در قرآن به حسین(ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امام حسین(ع) راهبرد بزرگ اسلام است؛ به خاطر اینکه خداوند هم ممتاز‌ترین ثواب، اجر و جایگاه را در قرآن به حسین(ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.
به گزارش ایلنا، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در جلسه‌ای با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور در دانشگاه عالی دفاع ملی، با اشاره به نقش راهبردی حرکت امام حسین(ع) افزود: امام عزیز ما فرمود که عاشوراست که اسلام را زنده نگه داشته است، یعنی بقای اسلام، پایداری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی ملت ما همه این‌ها از حسین(ع) است و در پیام‌های اولیاء حق، پیام حسین(ع) بی‌نظیر است و شاید از این روست که ثواب زیارت امام حسین(ع)، همانند ثواب زیارت خانه خداست و با زیارت سایر ائمه علیه‌السلام متفاوت است.
وی تصریح کرد: زیارت امام حسین(ع)، زیارت پیامبر خدا محسوب می‌شود، در سوره مبارکه فجر آمده است بسم‌الله الرحمن الرحیم، والفجر و لیال عشر. این ائمه(ع) از اولین تا آخرین. والفجر یعنی امام مهدی علیه‌السلام که ظهورشان مثل طلوع فجر در عالم است. امام(ره) انقلاب ما را هم به این تشبیه کردند و فرمودند «انقلاب ما انفجار نور بود». این انتصاب به امام و لیال عشر ائمه ده‌گانه هستند.
فیروزآبادی ادامه داد: والشفع و الو‌تر، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هستند و الو‌تر خدای متعال که پیامبر را به نوبت برانگیخته. سوره‌ای که با این مضمون که تفسیرش از معصومین هم رسیده این طوری شروع می‌شود، آخرش می‌گوید یا ایت‌ها النفس المطمئنه، ارجعی الی ربک راضیة مرضیة، فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی. این خطابش به حسین(ع) است. یعنی برجسته‌ترین و ممتاز‌ترین تفسیر این آیه، حسین(ع) است که می‌گوید‌ای نفس مطمئنه، مراجعت کن به سمت پروردگارت، در حالی که تو راضی هستی و خدا هم راضی است.
وی با اشاره به آیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی و اینکه امام خمینی(ره) فرمود ما نمی‌توانیم این مقام را بفهمیم، افزود: این آیه به آن عبادی که خدا به خودش نسبت می‌دهد و آن بندگانی که برای او هستند اشاره دارد. حالا این‌ها چند نفر هستند، ما نمی‌دانیم. چه کسانی هستند، نمی‌دانیم. وادخلی جنتی یعنی می‌گوید این جنتی که برای خود خداست که این خیلی بلندمرتبه و والاست و اختصاص به خدای متعال دارد و اینجایگاه بس عظیمی است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: این‌ها همه تأیید می‌کند که حسین(ع) راهبرد بزرگ اسلام است، به خاطر اینکه خداوند هم ممتاز‌ترین ثواب، اجر و جایگاه را در قرآن به حسین(ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز