خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا - تایلند؛

برتری قاطعانه ایران بر تایلند / مسیر استرالیا هموار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۲

ملی‌پوشان کشورمان بلافاصله بعد از این بازی راهی بیروت خواهند شد تا در هفته پنجم این رقابت‌ها سه‌شنبه ۲۸ ‌آبان‌ماه از ساعت ۱۹ به مصاف لبنان بروند.

دیدار تیم‌های ایران و تایلند به سود سفیدپوشان کشورمان به پایان رسید تا راه صعود ملی‌پوشان ایران به مرحله نهایی جام‌ملت‌های آسیا هموارتر شود.

به گزارش ایلنا، در هفته چهارم مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا از گروه B عصر امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تیم‌های تایلند و ایران در ورزشگاه راجامانگالا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید. اشکان دژآگه در دقیقه ۲۸، رضا قوچان‌نژاد در دقیقه ۴۲ و جهان‌بخش در دقیقه ۹۰ + ۲ برای کشورمان در این دیدار گلزنی کردند تا شاگردان کی‌روش حالا با ۱۰ امتیاز به تنهایی در صدر جدول گروه B قرار بگیرند.

ملی‌پوشان سفیدپوش ایران این بازی را با دانیال داوری، مهرداد بیت‌آشور، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، احسان حاج‌صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مجتبی جباری(خلعتبری)، مسعود شجاعی(جهان‌بخش) و رضا قوچان‌نژاد(انصاری‌فرد) آغاز کردند.

نیمه نخست

در دقیقه ۲ تایلندی‌ها نخستین خطر را ایجاد کردند ولی داوری توپ را از آن خود کرد. نفوذ باز یکن شماره ۲۰ تایلند به داخل محوطه جریمه با ارسال این بازیکن همراه بود که داوری توپ را در میانه راه قطع کرد. در دقیقه ۷ پژمان منتظری بر روی توپ ارسالی دژاگه در بهترین موقعیت که به راحتی می‌توانست دروازه تایلند را باز کند که شوت آرام این بازیکن را دروازه بان تایلند به راحتی در اختیار گرفت.

در دقیقه ۲۵ دژاگه روی پاس جباری موقعیت مناسبی را برا شوتزنی یافت که شوت او با برخورد به مدافعان تایلندی به کرنر رفت. در دقیه ۲۶ بر روی کرنر ارسالی دژاگه، جباری دروازه تایلند را تهدید جدی کرد که این توپ را دروازه‌بان این تیم دفع کرد. در دقیقه ۲۸ اشکان دژاگه موفق شد دروازه تایلند را باز کند. توپ شجاعی با برخورد به مدافعان تایلند به اشکان رسید که او با ضربه‌ای تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه فیل‌ها را به زیبایی گشود تا ایران یک بر صفر پیش بیفتد. در دقیقه ۳۵ جواد نکونام ارسال خطرناک سوچائو بازیکن شماره ۸ تایلند را که از سمت راست نفوذ کرده بود به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۴۲ رضا قوچان‌نژاد موفق شد دومین گل کشورمان را وارد دروازه تایلند کند. ارسال شجاعی بر روی دوازه به بیت‌آشور رسید که او هم توپ را برای قوچان‌نژاد فرستاد که این بازیکن تیزهوش هم با ضربه‌ای مهار نشدنی موفق شد دومین گل را به ثمر برساند.
این هفتمین گل ملی قوچان‌ژاد در نهمین بازی ملی‌اش بود. گوچی در بازی رفت در ورزشگاه آزادی هم یکی از گل‌های ایران را به ثمر رسانده بود. در دقیقه ۴۳ سوچائو حمله خطرناکی را روی دروازه ایران تدارک دید که داوری هم در این صحنه جا ماند اما منتظری توپ را به کرنر فرستاد.

نیمه دوم

دقایق ابتدایی نیمه دوم بازی بیشتر در میانه میدان و با برتری نسبی ایران همراه بود. بازی کمی ربنگ و بوی خشونت گرفته بود و شاهد خطاهای فاحشی در میانه میدان بودیم.

در دقیقه ۵۸ تایلندی‌ها خطرناک ظاهر شدند و حمله این تیم بر روی دروازه ایران با شوت سنگین بازیکن تایلندی همراه بود که این توپ را مدافعان ایران بلوکه کردند. تایلندی‌ها معتقد بودند این توپ به دست مدافعان ایران برخورد کرده و باید پنالتی اعلام می‌شد.

در دقیقه ۶۷ رضا قوچان‌نژدشوت سنگینی را به سمت دروازه تایلند شلیک کرد که دروازه‌بان این تیم توپ را دفع کرد. ارسال زیبای جباری پشت مدافعان حریف دیدنی بود که گوچی می‌توانست این پاس زیبا را با گلی دیدنی جذاب تر کند که دروازه‌بان تایلند نگذاشت این اتفاق بیفتد.

در دقیقه ۷۲ تان‌نائو از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای باز کردن دروازه ایران امتحان کرد که این توپ را داوری به راحتی مال خود کرد.

در دقیقه ۷۸ ضربه ایستگاهی جواد نکونام را دروازه‌بان تایلند به راحتی در اختیار گرفت.

در دقیقه۸۶ دانیال داوری شوت سنگین بازیکن تایلندی را به راحتی و با جایگیری مناسب از آن خود کرد.

در دقیقه ۹۰ سوان ناچار بر روی پای حاج‌صفی تکل خطرناکی انجام داد که داور این دیدار با کارت قرمز مستقیم وی را اخراج کرد.

در دقیقه ۹۰ + ۲ علیرضا جهان‌بخش گل سوم را به ثمر رساند تا تیر خلاص را به قلب تایلندی‌ها شلیک کند. نفوذ خلعتبری به داخل محوطه جریمه و ارسال او برای جهان‌بخش و ضربه این بازیکن گل سوم را برای ایران در پی داشت.

در دقیقه ۹۰ + ۵ ضربه ایستگاهی بازیکن تایلندی از کنار دروازه به بیرون رفت تا آخرین موقعیت فیل‌های خشمگین نیز اینگونه به هدر برود.

در نهایت این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود ملی‌پوشان ایران به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان با ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. تایلند نیز بدون امتیاز در قعر جدول این گروه جای دارد و هیچ بختی برای صعود نخواهد داشت.

مجتبی جباری، آندو تیموریان و اشکان دژاگه از ایران و یان تا کام، چوتونگ از تایلند از بنیامین ویلیامز داور استرالیایی این دیدار کار زرد دریافت کردند. سوان ناچار با دریافت کارت قرمز اخراج شد.

ملی‌پوشان کشورمان بلافاصله بعد از این بازی راهی بیروت خواهند شد تا در هفته پنجم این رقابت‌ها سه‌شنبه ۲۸ ‌آبان‌ماه از ساعت ۱۹ به مصاف لبنان بروند.

گفتنی است، دیدار رفت ایران و تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسیده بود.

جدول گروه دوم مرحله مقدماتی به شرح زیر است:
۱ - ایران ۱۰ امتیاز - ۴ بازی
۲ - کویت ۶ امتیاز - ۴ بازی
۳ - لبنان ۵ امتیاز - ۴ بازی
۴ - تایلند صفر امتیاز - ۴ بازی

در دیگر دیدار این گروه کویت و لبنان از ساعت ۱۹:۴۰ به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

نتایج سایر گروه‌ها نیز به این شرح در جریان است:

گروه A

سوریه ۴ - سنگاپور صفر

گروه C

چین یک - اندونزی صفر

گل‌:وو لو ئی(دقیقه ۴۵)

عربستان ۲ - عراق یک

گروه D

یمن یک - قطر ۴

گل‌ها:سوریا(دقیقه ۴)، حسن(دقیقه ۳۲)، عبدورابو(دقیقه ۵۵) و محمد جیدو(۶۹) برای قطر و الساسی(دقیقه۲۷) برای یمن

بحرین ۱ - مالزی صفر

گروه E

ویتنام صفر - ازبکستان ۳

گل‌ها:شودیف(دقیقه ۴۰)، ایگور سرگئیف(دقیقه ۴۶) و سردار رشیدف(دقیقه ۹۰)

امارات ۴ - هنگ کنگ صفر

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز