خبرگزاری کار ایران

رییس آژانس امنیت ملی آمریکا:

اسنودن ۲۰۰ هزار سند محرمانه را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۷۲

رییس آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: «ممکن است اسنودن بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار سند را به روزنامه‌نگاران داده باشد و انتشار این اسناد ادامه دارد.»

رییس آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که احتمال می‌رود «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان سیا تا ۲۰۰ هزار سند محرمانه سرویس‌های اطلاعاتی این کشور را در اختیار رسانه‌های گروهی گذاشته باشد.
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که ژنرال «کیت آلکساندر» رییس آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: «ممکن است اسنودن بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار سند را به روزنامه‌نگاران داده باشد و انتشار این اسناد ادامه دارد.»
رویترز با استناد به منابع دولتی انگلیس اعلام کرد که حداقل ۵۸ هزار سند محرمانه مرکز ارتباطات دولتی این کشور که با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری می‌کرده، به دست اسنودن افتاده است.
ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان سیا آمریکا که به عنوان پیمانکار برای سازمان امنیت ملی نیز کار می‌کرد، اوایل ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی اطلاعات محرمانه‌ای را افشا کرد که از برنامه‌های گسترده این کشور برای کنترل مکالمات و مراسلات الکترونیکی در فضای مجازی پرده بر داشته است. وی از جمله حکم سری دادگاه آمریکا را منتشر کرد که طبق آن سرویس‌های اطلاعاتی به تمام مکالمات مردم در شرکت تلفنی بسیار بزرگ «وریزون» دسترسی پیدا کردند.
مقام‌های آمریکا اعلام کردند که افشای این اطلاعات به امنیت ملی این کشور لطمه جدی وارد کرده است.
اسنودن پس از فرار از آمریکا به عنوان مسافر ترانزیتی از هنک کنگ به روسیه آمد. در تاریخ ۳۱ ماه جولای سال ۲۰۱۳ میلادی گواهینامه پناهندگی موقت در روسیه به اسنودن صادر شده که تا ۳۱ جولای سال ۲۰۱۴ میلادی اعتباردارد.
اخیرا ادوارد اسنودن تعدادی از اسناد جنجالی در مورد شنود رهبران تعدادی از کشور‌ها توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را در رسانه‌های گروهی منتشر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز