خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با تشکل‌های کارفرمایی:

هیچ کس جرات دست بردن در تشکل‌ها را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۶۹

چکیده: «جایگاه قانونی کانون‌ها و تشکل‌های کارفرمایی به خود آن‌ها تعلق داشته و هیچ کس جرات اینکه در تشکل‌ها دست ببرد را ندارد / تشکل‌های کارفرمایی را بازوی خود می‌دانم برای همین این تشکل‌ها باید کمیته‌های خود را فعال کنند، برای اعضای انجمن صنفی خود برنامه آموزشی بگذارند و مطالعه را در زمینه کاری خود افزایش دهند».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشورتی از سوی تشکل‌های کارفرمایی تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید در تدوین برنامه‌ها و به ویژه در سیاست‌های اشتغال به دولت مشورت بدهند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایی با اشاره به اینکه جایگاه قانونی کانون‌ها و تشکل‌های کارفرمایی به خود آن‌ها تعلق دارد گفت: هیچ کس جرات اینکه در تشکل‌ها دست ببرد را ندارد.
وی با ابراز تمایل برای همکاری با تشکل‌های کارفرمایی تاکید کرد: این تشکل‌ها بازوی ما در انجام فعالیت‌ها هستند و ما با اتکای آن‌ها حرکت می‌کنیم و من معتقدم تصمیم سازی و کار کار‌شناسی می‌بایست از طریق گفتمان از طریق شرکای اجتماعی و بخش خصوصی انجام پذیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشورتی از سوی تشکل‌های کارفرمایی تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید در تدوین برنامه‌ها و به ویژه در سیاست‌های اشتغال به دولت مشورت بدهند.
ربیعی ضمن تاکید بر تقویت گفت‌و‌گو‌های کارفرمایی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تقویم کاری جامعه کارفرمایی با اولویت بندی مسایل و مشکلات برای مشارکت در مراجع تصمیم سازی باید تدوین شود چرا که می‌بایست با برنامه دقیق تری در جهت تحقق اهداف توسعه ملی و از جمله سیاست‌های مربوط به توسعه اشتغال حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه تشکل‌های کارفرمایی را بازوی خود می‌دانم، خواستار برطرف کردن مشکلات تشکل‌ها شد و تصریح کرد: شما باید کمیته‌های خود را فعال کنید، برای اعضای انجمن صنفی خود برنامه آموزشی بگذارید و مطالعاتتان را در زمینه کاری خود افزایش دهید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه می‌خواهم رابطه تشکل‌ها به سیاست‌های اشتغال را برقرار کنم خاطر نشان کرد: باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را به فعلیت برسانیم.
ربیعی اعلام کرد: برنامه‌ای را در وزارتخانه دنبال می‌کنیم که سیاست‌های اشتغال را با نیروهای شاغل متخصص پیش ببریم؛ به عنوان مثال برای توسعه هتل داری در ایران از نظرات و تجربیات یک هتل دار استفاده کنیم نه اینکه فقط به سطح کار‌شناسی در وزارتخانه اتکا داشته باشیم.
وی از طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال خواست افرادی را برای تدوین سیاست‌های اشتغال معرفی کند و در ادامه از اعضای تشکل‌های کارفرمایی نیز خواست تا گفت‌و‌گوهای درون گروهی خود را بیشتر و قوی‌تر دنبال کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به اعضای هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایان گفت: شما باید توان کار‌شناسی خود را قوی کنید تا ما هم در کنار شما رشد کنیم و با هم بتوانیم کار‌ها را به درستی پیش ببریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ارزش گذاری برای ایجاد کار باید از کودکی آغاز شود و در این زمینه نهادهای مدنی و NGO‌ها نیز باید فعال باشند.
وی پیشنهاد داد: لیستی از کارهایی که باید صورت پذیرد تهیه و در جلسه دیگر مطرح گردد و ایده‌ها و طرح‌ها با توجه به ظرفیت و امکانات با رویکرد قابلیت اجرایی مطرح شود.
اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی به طرح مشکلات صنفی خود پرداختند.
آن‌ها با اعلام اینکه در دل مجموعه کارگری و کارفرمایی یک بارقه امیدی بوجود آمده ابراز امیدواری کردند که در دولت تدبیر و امید به همه اهداف و آرزوهای خود برسند چرا که در ۸ سال گذشته از چنان مشکلاتی برخوردار بوده‌اند که دامان همه کارگران و کارفرمایان را گرفته است.
این اعضا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا در مباحثکلان و در جهت اصلاح اساسنامه گام‌های اساسی برداشته شود تا مشکلاتی که دامن کارفرمایان را گرفته تا حدودی حل شود.
اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی خواستار احیای مجدد شورای عالی تامین اجتماعی شدند و در عین حال اعلام کردند که نقش کانون عالی در تامین اجتماعی قوی‌تر شود تا مشکلات حل گردد.
لازم به ذکر است اعضای هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان از وزیر کار خواستند تا ترتیبی اتخاذ شود تا نماینده کانون در تمامی جلسات حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز