خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس و ناظر در شورای عالی معادن در گفتگو با ایلنا:

مجلس آماده اصلاح قانون معادن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۸۰

کرد: بهره مالکانه در بودجه امسال در نظر گرفته شده که ممکن است در سال آینده نباشد اما آنچه در سال گذشته بود منطقی به نظر می‌رسد زیرا یکسری معادن که متعلق به دولت است و حق انتفاع برای آن‌ها پیش بینی و تصویب شده است.

نماینده مجلس و ناظر در شورای عالی معادن گفت: مجلس آماده اصلاح قانون معادن است.

داریوش اسماعیلی، نماینده مجلس و ناظر در شورای عالی معادن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای برطرف کردن خلاء‌های قانون معادن در دست دارید یا خیر اظهار داشت: تاکنون اقداماتی در این خصوص صورت گرفته به عنوان مثال براساس تبصره ۵ ماده واحده طرح اصلاح موادی از قانون معادن در صورتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به پاسخ‌های استعلام از دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعتراض داشته باشد، موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع می‌شود تا حداکثر ظرف ۱۵ روز در مورد آن تعیین تکلیف شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی آماده اصلاح سایر قوانین معدن است و اگر هر گونه خلل قانونی وجود دارد از وزارت صنعت، معدن و تجارت وشرکت‌های معدنی و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌خواهیم تا پیشنهادشان را به مجلس ارائه دهند.

اسماعیلی در خصوص حذف افزایش بهره مالکانه در قانون تصریح کرد: بهره مالکانه در بودجه امسال در نظر گرفته شده که ممکن است در سال آینده نباشد اما آنچه در سال گذشته بود منطقی به نظر می‌رسد زیرا یکسری معادن که متعلق به دولت است و حق انتفاع برای آن‌ها پیش بینی و تصویب شده است.

گفتنی است هم اکنون حدود۵۷ میلیارد تن ذخیره معادن در سطح کشور ارزیابی شده که از این میزان ۳۷ تا ۳۸ میلیارد تن آن ذخیره قطعی است و شمار معادن فعال در ایران حدود پنج هزار معدن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز