خبرگزاری کار ایران

داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز اعلام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۰۴

پیمان هوشمندزاده، علی اکبرشیرژیان، مجید سعیدی، حسن سربخشیان و وحید سالمی از دوارن این دوره از جشنواره هستند که قرار است داوری آثار رسیده به جشنواره را بر عهده داشته باشند.

ایلنا: داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروه تبریز اعلام شدند.
به گزارش ایلنا، پیمان هوشمندزاده، علی اکبرشیرژیان، مجید سعیدی، حسن سربخشیان و وحید سالمی از دوارن این دوره از جشنواره هستند که قرار است داوری آثار رسیده به جشنواره را بر عهده داشته باشند.
داوری آثار ارائه شده به جشنواره چهارم فیروزه از ۲۵ آذرماه و زمان خاتمه تحویل آثار انجام خواهد شد.
پیمان هوشمندزاده متولد ۱۳۴۸ در تهران است. وی عکاس و نویسنده ایرانی است. او چند کتاب نوشته‌است و در زمینه عکاسی برنده جایزه‌های گوناگون شده و نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در تهران، بلژیک، دانمارک، یونان، لبنان، برلین، استرالیا، گرجستان، کویت، نیویورک، پاریس برگزار کرده‌است. شاخ، مجموعه داستان پیوسته، نشر چشمه، ۱۳۸۸، ‌ها کردن، مجموعه داستان، نشر چشمه، ۱۳۸۶، حذف به قرینه مستی نوشته‌های کوتاه(۱۰۰ نسخه دست نویس)، تهران ۱۳۸۳، وقت گل نی، مجموعه داستان، نشر آرویج، ۱۳۸۰، دو تا نقطه، مجموعه داستان، نشر آرویج، ۱۳۷۹ از جمله آثار وی در حوزه نوشتاری به شمار می‌رود. همچنین نفر سوم نهمین دوسالانه عکس ایران، تهران در سال ۸۳، نفر دوم جشنواره عکس مطبوعات، تهران در سال ۸۷، برنده مدال طلا در نمایشگاه بین‌المللی عکس کودک، تهران در سال ۷۷، نفر دوم مسابقه بین‌المللی عکس مستند، تهران در سال ۷۶ و برنده مدال برنز فیاپ دوسالانه بین‌المللی عکس، موزه هنرهای معاصر ایران، تهران در‌‌ همان سال از سوابق کاری وی به شمار می‌رود.
علی اکبر شیرژیان در سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شد. وی به علت علاقه به هنر عکاسی، پس از گذارندن دوره ابتدایی و پیشرفته این هنر در خانه عکاسان ایران به شکل حرفه‌ای شروع به فعالیت در این عرصه نموده و از جمله فعالیت‌های او می‌توان به عکاسی تئا‌تر، عکاسی مستند و عکاسی خبری اشاره کرد. این فتوژورنالیست ایرانی یکی از دوازده عکاس زیر سی سال جهان در سال ۲۰۰۹ به انتخاب بنیاد جهانی ورلد پرس فوتو است که برای شرکت در ورک شاپ آمستردام به این بنیاد دعوت شد. او دومین ایرانی است که به این افتخار نائل شده است. شرکت در نمایشگاههای گروهی «بهار ایرانی» شامل بهترین عکس‌های تئا‌تر ایران در پاریس، نمایشگاه «ایران» توسط موسسه فرهنگی کاندیانی ونیز و نمایشگاه بین المللی بام شکسته بم در تهران از جمله سوابق شیرژیان در برگزاری نمایشگاههای گروهی عکاسی بوده است. وی همچنین نمایشگاه عکس از تئا‌تر در محوطه داخلی مجموعه تئا‌تر شهر تهران در سال ۸۴، نمایشگاه عکس مستند «پایان باز یک داستان بلند» در فستیوال عکس چوبی ملا در داکا بنگلادش در سال ۸۹ و نمایشگاه عکس مستند «مدیترانه و دموکراسی» از اولین اعتراض و تحصن مردم اسپانیا در بارسلون را در سال ۹۰ در تهران به شکل انفرادی برگزار نمود. شیرژیان که دارنده جایزه اول عکاسی در اولین جشنواره عکس مقاومت موزه هنرهای معاصر تهران و جایزه اول بخش تک عکس بینال بین المللی عکاسی جهان اسلام موزه هنر صبا در تهران می‌باشد، در نمایشگاه عکس «ده سال عکاسی تئا‌تر ایران» در مجموعه تئا‌تر شهر تهران و فرهنگستان هنر ایران در دوسالانه عکس برای عکس خبری از زلزله زرند مورد تقدیر قرار گرفته است.
نگارش مقالات در روزنامه‌های همشهری، ایران، اعتماد و حیات نو، انتشار دو مقاله بهمراه عکس در مجله آنلاین «دیجیتال ژورنالیست» درباره مُحرم در ایران و عواقب جنگ تحمیلی در ایران، انتشار مجموعه عکس مستند در مجله عکس «پیل دی فتو» با حمایت موزه هنر بارسلون و همچنین نگارش دو مقاله در سالنامه جشن تصویر سال درباره عکاسی مستند و عکاسی مطبوعاتی و نگارش کتاب «عکاسی مستند: آموزش، تحلیل و نقد عکاسی مستند ایران و جهان» در سال ۹۲ به عنوان اولین کتاب تالیفی و نظریه‌پردازی برای عکاسی مستند در ایران از دیگر اقدامات علی اکبر شیرژیان، عکاس و مدرس عکاسی جوان کشورمان می‌باشد.
بیست سال فعالیت عکاسی، دبیری عکس ۹ روزنامه از سال ۱۳۷۷، تاسیس سرویس عکس خبرگزاری فارس، همکاری با رسانه‌های معتبری چون تایم، نیوزویک و گتی‌ایمیجز، کسب جایزه‌های معتبر داخلی و خارجی چون جایزهٔ کاوه گلستان، آساهی‌شیمبون، POYو … تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مجید سعیدی در ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای اوست. وی جایزه‌های بسیاری درزمینه عکاسی جنگ و حقوق بشر در جهان به دست آورده است که از جمله می‌توان به جایزه دوم عکس سال یونیسف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در سال ٢٠١٠، عکاس سال ٢٠١١ بنیاد «لوسی» آمریکا و برنده‌ جایزه‌ دوم یکی از گرایش‌های مسابقه‌ عکاسی خبری انجمن ملی عکاسان خبری(NPPA) در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد.
چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه با موضوع اولین‌های تبریز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز