خبرگزاری کار ایران

جانشین انتظامی استان ایلام:

مداحان نقشی تعیین کننده در ترویج نهضت عاشورا دارند

کد خبر : ۱۱۹۸۸۱

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به نقش تعیین کننده مداحان در ترویج نهضت عاشورا بر خودداری و پرهیز از بیان اشعار بی‌محتوا ومغایر با رشادت های امام حسین(ع) در این ایام تاکید کرد.

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به نقش تعیین کننده مداحان در ترویج نهضت عاشورا بر خودداری و پرهیز از بیان اشعار بی‌محتوا ومغایر با رشادت‌های امام حسین(ع) در این ایام تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «حسن سماواتی» اظهار کرد: نهضت مقدس حسینی(ع) سرشار از عشق، ایمان و آگاهی بوده و درس ایثار و فداکاری را به بشریت آموخته و هیئت‌های مذهبی و مداحان از اشعار و نوحه‌های بی‌محتوا که مغایر با روح حماسه آفرینی و فداکاری سالار شهیدان و اصحاب گرامی آن حضرت است جدا پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی باید متن‌های مداحی‌ها و نوحه‌ها را بررسی کرده و چنانچه مطالب غلوآمیز و نامناسب مشاهد شد، مانع از ارائه آن شوند، افزود: مسئولان هیئت‌ها نباید اجازه دهند نوحه‌ای مغایر با رشادت‌های امام حسین(ع)، خوانده شود.

سرهنگ «سماواتی» بر ضرورت توسعه شیوهای جذاب سنتی عزاداری که با فرهنگ و رسومات محلی سازگاری بیشتری دارد و تاثیر گذار خواهد بود تاکید کرد.

جانشین انتظامی استان ایلام، با توجه به گستردگی و فراگیر بودن مراسمات عزاداری در ماه محرم و شکل‌گیری ابعاد جدید آن از جهت کیفی و کمی و وارد شدن سبک‌ها، روش و شیوه‌های نو، سلیقه‌های گوناگون، متضاد، حساسیت زا و به کارگیری ابزار آلات مختلف و لزوم پیشگیری از وارد شدن بدعت‌ها در مراسم عزاداری یک امر ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با انحراف و به بیراهه کشاندن مراسم عزاداری و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده فرصت طلبان، نظارت بر حفظ سلامت عزاداری‌ها ضروری است، تصریح کرد: مسئولان هیئت امنا و دستگاه‌های فرهنگی و هنری، هیئت‌های مذهبی، فرمانده پایگاه‌های مقاومت بسیج، و مداحان باید به این مهم توجه جدی کنند.

این مقام انتظامی ترویج فرهنگ عاشورا در بین جوانان، نوجوانان و آحاد جامعه را بسیار ضروری دانست و اضافه کرد: ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در ارتقا سطح بینش و معرفت جامعه تاثیر به سزایی دارد که باید به آن توجه شده و بستر برگزاری این مجالس به نحو مطلوب و شایسته در مساجد و تکایا در دهه اول محرم توسط مسئولان اجرایی مساجد فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز