خبرگزاری کار ایران

ارایه خدمات مشاوره‌ای کارشناسان رسمی استاندارد به واحدهای تولیدی استان ایلام

کد خبر : ۱۱۹۸۷۷

خدمات مشاوره ای کارشناسان رسمی استاندارد به واحدهای تولیدی، آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی فنی دراستان ایلام ارائه شد.

خدمات مشاوره‌ای کار‌شناسان رسمی استاندارد به واحدهای تولیدی، آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی فنی دراستان ایلام ارائه شد.
به گزارش ایلنا جلسه توجیهی و هماهنگی کار‌شناسان رسمی استاندارد استان، مدیران شرکت‌های بازرسی همکار و آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده استاندارد، در راستای مشاوره و راهنمایی توسط اداره کل استاندارد استان ایلام برگزار شد.
مرضیه قنبریان معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان ایلام در این جلسه اعلام کرد: کار‌شناسان رسمی، همکاران تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران هستند و با توجه به برنامه‌های سازمان، این کار‌شناسان در حوزه‌های مختلف می‌توانند به متقاضیان ارایه خدمت کنند.
در این جلسه که به منظور هماهنگی و توجیه کار‌شناسان رسمی استاندارد استان در راستای اجرای شیوه نامه «به کارگیری کار‌شناسان رسمی استاندارد برای ارایه خدمات راهنمایی و مشاوره به واحدهای تولیدی» برگزار شد، معاون ارزیابی انطباق استاندارد ایلام اظهار داشت: بر اساس برنامه پنج ساله تدوین و الزام استانداردسازی تولیدات صنعتی، کلیه صنایع داخلی ملزم به استقرار نظام کیفیت، استانداردسازی و دریافت گواهی محصول هستند.
مرضیه قنبریان افزود: با توجه به ابعاد وسیع این برنامه و منابع بالقوه بیرونی سازمان ملی استاندارد به ویژه کار‌شناسان رسمی استاندارد، تدوین فرآیند بهره برداری از این منابع امری منطقی و ضروری است و از این رو این شیوه نامه تدوین و به ادارات کل استاندارد استان‌ها ابلاغ شده است.
قنبریان با بیان اینکه از این پس کار‌شناسان رسمی استاندارد برای ارایه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای تولیدی و آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به کارگرفته خواهند شد، اظهار داشت: بر اساس قانون ارتقا کیفی خودرو، کلیه محصولاتی که به صورت صنعتی در کشور تولید می‌شوند و همچنین محصولات وارداتی، مشمول استاندارد اجباری هستند.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان ایلام نیز در خصوص نحوه ثبت نام کار‌شناسان حقیقی حوزه نظارت بر اجرای استاندارد در پورتال، فرم قرارداد، شرح خدمات کار‌شناس رسمی استاندارد، وظایف و اصول فرایند انجام کار و ارتباط با واحدهای تولیدی، معرفی رابط هر گروه کار‌شناسی در اداره کل و نحوه ارتباط و همکاری با وی و مشخصات واحدهای تولیدی مرتبط با هر کار‌شناس، نحوه تنظیم گزارش جلسات و بازدید و نحوه ارایه گزارش تجمیعی بر اساس شیوه نامه به‏کارگیری کار‌شناسان رسمی استاندارد، مطالبی بیان کرد.
مهناز همتی گفت: طبق شیوه نامه‏ مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، از این پس کار‌شناسان حقیقی می‌توانند با همکاری و نظارت ادارات کل استاندارد استان‌ها، راهنمایی و مشاوره‌های لازم را به واحدهای تولیدی مشمول فهرست کالاهای اولویت ۹۱ طرح تجا تا دریافت پروانه استاندارد ارایه کنند.
رییس اداره تایید صلاحیت و سیستمهای مدیریت کیفیت استاندارد ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: مشاوره در زمینه نظام کیفیت در واحدهای تولیدی، مشاوره در زمینه آزمایشگاه کنترل کیفیت محصول در واحد تولیدی و مشاوره برای رفع مشکلات پایداری کیفیت در خط تولید، مشاوره در زمینه استانداردهای محصول تولیدی از جمله خدمات کار‌شناس رسمی استاندارد است.
فرزانه کریمی با اشاره به اهمیت آموزش مدیران کنترل کیفیت که از پرسنل موثر واحدهای تولید در امر کیفیت محسوب می‌شوند، گفت: مشاوره در زمینه آموزش‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی و مشاوره در زمینه مستندسازی‌های لازم در واحدهای تولیدی صنعتی برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز جزء خدمات کار‌شناس رسمی استاندارد است.
کریمی افزود: با توجه به اینکه از شهریور سال ۹۰ کلیه کالاهای صنعتی مشمول رعایت قوانین استاندارد اجباری شده‌اند، لذا سازمان استاندارد بایستی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی اقدام نماید که در همین راستا اقدام به جذب کار‌شناسان رسمی استاندارد مطابق با آیین نامه مربوطه شده است.
وی عنوان کرد: به همین منظور و طبق دستور العمل نظام تایید صلاحیت ایران شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های آکرودیته برای تایید صلاحیت یا تمدید پروانه باید دارای کار‌شناس رسمی استاندارد باشند.
کریمی گفت: آزمایشگاه‌های همکار از بازوان اجرایی این اداره کل محسوب می‌شوند و در راستای رسالت سازمان ملی استاندارد که‌‌‌ همان حمایت از جان و مال هم میهنان است، باید در انجام آزمون نمونه‌های ارسال شده دقت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
گفتنی است در پایان جلسه به سوالات کار‌شناسان رسمی استاندارد و مدیران شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار پاسخ داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز