خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان ایلام مطرح کرد:

مقابله با شگردهای نوین کلاهبرداری اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۷۵

فرمانده انتظامی استان ایلام از مقابله با روش های نوین اینترنتی خبر داد.

فرمانده انتظامی استان ایلام از مقابله با روش‌های نوین اینترنتی خبر داد.

به گزارش ایلنا سردار «علی دولتی» با بیان این خبر اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات روز به روز در حال توسعه و گسترش استو به نحوی آن جرایم و شگرد‌های کلاهبرداری نیز هر روز جدید‌تر و پیچیده‌تر می‌شود که به روش‌های مقابله با این گونه جرایم جهت پیشگیری از وقوع اشاره می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: کاربران در دنیای مجازی می‌توانند خود را با شخصیت‌ها و اسامی گونان و غیرواقعی معرفی کنند و در شبکه‌های اجتماعی، چت‌روم‌ها، سایت‌ها و… فعالیت کنند پس هرگز به افراد در دنیای مجازی اعتماد نکنید زیرا این امکان وجود دارد که با هویت دروغین خود را به شما معرفی کرده باشند.

وی با بیان اینکه ازارائه اطلاعات کارت بانکی خود حتی به افراد نزدیک خود داری کنیدخاطر نشان کرد: از نوشتن رمز کارت بانکی در کنار کارت بپرهیزید و کارت بانکی خود را به شخص دیگری ندهید و اگر این امر صورت گرفت در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز کارت خود اقدام نمائید.

سردار دولتی افزود: برای اینکه اطلاعات شخصی شما ربوده نشود یا کمترآسیب پذیر باشد، بایداطلاعات مالی وشخصی خود رابه خاطر بسپارید و بطور مرتب آنرا را کنترل نمائید و از آن‌ها به دقت نگهداری کنید.

این مقام مسئول انتظامی هشدار داد: ازانتخاب رمز‌ها و پسوردهای ساده مانند تاریخ تولد، شماره شناسنامه و… جداً خودداری نمائید.

وی گفت: هرگزبه ایمیل‌هایی باعناوین؛ شرکت درقرعه کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کم یاب، انواع کمک‌های مالی، مشارکت در سودهای معاملاتی مختلف و… اطمینان نکرده و هیچ مبلغی را به حساب اشخاص خارج از کشور واریز نکنید.

سردار دولتی اضافه کرد: فریب‌های اینترنتی معمولاً ازیک الگوی مشابه پیروی می‌کنندکه تماس اولیه از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و ابتدا از قربانیان خواسته می‌شود از طریق ایمیل، تلفن، فاکس و… به این تماس پاسخ دهند و بعد از اینکه در اولین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آنان سعی می‌کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انت‌ها به بهانه‌ای از او در خواست پول می‌کنند. پس همیشه در هنگام روبرو شدن با موضوعاتی از این قبیل شباهت الگوهای کلاهبرداری اینترنتی را مدنظر قرار داده تا به دام ترفندهای آن‌ها قرار نگیرید.
این مقام مسئول انتظامی خاطر نشان ساخت: ازجمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، کلاهبرداری نیجری‌ها است که با رتبه نخست فریب اینترنتی، همچنان پرطرفدار‌ترین شیوه کلاهبرداری است.

در این حقه به قربانی قول یک جایزه یا ارائه درصدی از پول کلانی داده می‌شود که قرار است آن را از کشور نیجریه خارج کنند و معمولاً ابتدا از کاربر خواسته می‌شود یک مبلغ اولیه برای پوشش هزینه‌های بانکی ارائه دهد و به محض ارسال نخستین پول، کلاهبرداران غیب می‌شوند، لذا در مواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها که به اشکال مختلف و مختص کشورهای آفریقایی است، هیچگونه توجهی به ترفندهای آنان نکرده و هیچ ارتباطی از طریق ایمیل یا تلفن و… حاصل نکنید.

سردار دولتی هشدار داد: برای انجام انواع عملیاتهای بانکی اعم از پرداخت قبوض، پرداخت شهریه دانشگاه، انتقال وجه به حساب‌های دیگر، انواع خریدهای اینترنتی و… حتی المقدور از کافی­نت استفاده نکنید و در صورتی که به اجبار از کافی‌نت جهت عملیات بانکی استفاده نمودید بلافاصله بعد از انجام عملیات فوق با مراجعه به دستگاههای خود‌پرداز، در بانک خود اقدام به تعویض رمز دوم کارت نمایید.

وی گفت: درصورتی که خود به هردلیلی نتوانستید عملیات بانکی مورد نظرتان را انجام دهید و نیاز به کمک دیگران در انجام عملیات بانکی داشتید، کارت و رمز کارت خود رادر اختیار افراد ذیصلاح و مطمئن قرار دهید و بعد از دریافت کارت خود سریعاً حساب خود را چک کرده و اقدام به تعویض رمز خود کنید.

این مقام مسئول افزود: برای پرداخت‌ها وخریدهای اینترنتی تنها شماره روی کارت، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت وشماره ۳ یا ۴ رقمی پشت کارت(cvv۲) کافی است پس در صورت افشای رمز دوم کارت خود سریعاً با مراجعه به نزدیک‌ترین عابر بانک مربوطه اقدام به تعویض رمز دوم خود کنید.

وی در پایان گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدات اینترنتی را داشته و از عموم مردم تقاضا داریم در خصوص مواجهه با موارد فوق مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir گزارش یا با شماره تلفن‌های ۶۴-۲۱۸۲۳۶۱ - ۰۸۴۱ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز