خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی کردستان:

باند جعل اسناد و مدار ک تحصیلی در سنندج متلاشی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۴۲

تأییدیه گواهینامه مهارت، گواهینامه فنی و حرفه‌ای، پایان نامه متوسطه، مدارک پیش‌دانشگاهی و مدارک آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله مدارک جعل شده توسط اعضای این باند جعل مدارک بوده است.

ایلنا: جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: عوامل پلیس آگاهی کردستان، جاعلان اسناد و مدارک تحصیلی را شناسایی و دستگیر کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، جعفر آژنگ امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، اظهار داشت: پلیس آگاهی کردستان، در پی شکایت شهروندی مبنی بر اخاذی یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از یک جاعل و جعلی بودن مدرک تحصیلی فرزندش، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار انتظامی استان قرار داد.
وی با بیان اینکه در این زمینه یک جاعل و سه واسطه در سنندج دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شده‌اند، افزود: مجرم به همراه دو همدستش در یک خانه اجاره‌ای در تهران پارس اقدام به جعل اسناد و مدارک تحصیلی کرده بود که بعد از نیابت قضایی همکاران، این افراد شناسایی و مدارک و اسناد نیز ثبت و ضبط شد.
آژنگ با بیان اینکه فرد مذکور با نرم افزارهای کامپیوتری و با اسکن کردن، نسبت به تغییر و جعل کردن مدارک و اسناد اقدام می‌کرد، ادامه داد: در کیس کامپیو‌تر کشف شده از منزل متهمین ۶۰ گیگابایت اطلاعات متنی، عکس، فرم و نمونه خام اطلاعاتی در مورد مدارک تحصیلی مقاطع مختلف کشف و ضبط شده است.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان در ادامه سخنانش، از دستگیری یک مهرساز نیز در این رابطه خبر داد و گفت: ضمن دستگیری و تحویل وی به مقامات قضایی، مجوز مهرسازی‌اش نیز باطل شد.
وی با بیان اینکه این متهم از سال ۸۶ کار خود را در این زمینه آغاز کرده بود، افزود: بنا به اظهارات خودمتهم، تاکنون بیش از یک هزار گواهینامه‌ و مدارک جعل کرده است.
آژنگ اضافه کرد: تأییدیه گواهینامه مهارت، گواهینامه فنی و حرفه‌ای، پایان نامه متوسطه، مدارک پیش‌دانشگاهی و مدارک آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله مدارک جعل شده توسط اعضای این باند جعل مدارک بوده است.
وی از کشف ۱۷۸ عدد انواع مهر ادارات کل استان‌های غربی، شرقی و مرکزی در منزل این فرد جاعل مدارک خبر داد و یادآور شد: چندین فقره مهر افراد حقوقی نیز که برای این مدارک لازم بوده کشف و ضبط شده است.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: فرد متهم همچنین در سال ۹۰ نیز بیش از ۲۸۸ پرونده تحصیلی از یک مدرسه در سنندج را ربوده و اقدام به آتش زدن مدرسه و صحنه‌سازی برای نشان دادن سوزاندن این پرونده‌ها کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز