خبرگزاری کار ایران

بانک اطلاعاتی زیست بوم‌های حساس و شکننده تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۰۸

با مبادله این اطلاعات و استفاده از شاخص‌های تعیین شده تلفیق داده انجام می‌شود و پس از تلفیق لایه اطلاعاتی، لیست زیست بوم‌های حساس نهایی می‌شود.

ایلنا: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین بانک اطلاعاتی زیست بومهای حساس و شکننده خبر داد.

به گزارش ایلنا، " علی احمد کیخا "، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین کارگروه ملی آیین نامه اجرائی مدیریت زیست بوم‌های حساس و شکننده که با حضور نمایندگان دستگاههای عضو و معاونین محیط زیست طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: تعیین شاخص‌ها و معیار‌های لازم برای اولویت زیست بوم‌ها و عملیاتی نمودن فعالیت‌ها ضرورت دارد.

احمد علی کیخا با بیان اینکه اطلاعات پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های عضو باید در قالب سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS مبادله شود، افزود: با مبادله این اطلاعات و استفاده از شاخص‌های تعیین شده تلفیق داده انجام می‌شود و پس از تلفیق لایه اطلاعاتی، لیست زیست بوم‌های حساس نهایی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در این جلسه اهداف و ویژگی‌های زیست بومهای حساس و شکننده، اولویت‌های عملیاتی مدیریت زیست بومی، نحوه مدیریت اصوصلی و تلفیق زیست بوم، روش‌شناسی فعالیت‌ها، تعیین و تصویب شاخص‌های حساسیت و شکنندگی زیست بوم‌ها، تصویب و اعلام فهرست نهایی زیست بومهای حساس و شکننده و اولویت بندی آن‌ها و تشکیل کمیته تخصصی کار‌شناسی مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین مقرر شد پیشنهادهای دبیرخانه زیست بوم‌های حساس و دستگاههای اجرائی به منظور ارائه یک نقشه راه جامع و ایجاد بانک اطلاعاتی وتبادل داده‌ها در جلسات آتی مورد رایزنی و بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز