خبرگزاری کار ایران

ظریف با اشاره به مشکل یکی از هیات‌های طرف مذاکره:

در صورت نبود مشکل‏ امکان توافق وجود داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۸۳

در جلسه قرار شد برای رفع چند مشکل باقیمانده جلسه در روز ۲۹ آبان مجددا تشکیل شود تا هیات‌ها بتوانند مذاکرات را ادامه دهند.

وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات ژنو گفت: فضای بحثبسیار محترمانه بود. امکان رسیدن به توافق با اکثر ۱ + ۵ وجود داشت‏، ولی به هرحال نیاز بود که همه همراه باشند و از اظهارات علنی وزرا شنیده‌اید که یکی از هیات‌ها قدری مشکل داشت.

به گزارش ایلنا‏، متن نوشتار جدید ظریف در صفحه فیس بوک در ادامه می‌آید:

ساعت ۷ و نیم صبح یکشنبه به وقت ژنو و ۱۰ صبح به وقت ایران عزیز است. قرار است کم‌کم برای بازگشت به تهران به فرودگاه برویم؛ لذا ممکن است نتوانم این گزارش را در ژنو تمام کنم.

در سه روز گذشته مذاکرات حساس و فشرده‌ای در ژنو داشتیم. به ویژه از بعدازظهر جمعه که وزرای خارجه ۱ + ۵ یکی پس از دیگری به ژنو سرازیر شدند. علت آمدن وزرا، جدی شدن مذاکرات و تفاوت دیدگاه‌ها در داخل گروه ۱ + ۵ بود، به ویژه در میان اعضای غربی ۱ + ۵. برای همین هم آقای لاورف، وزیر امور خارجه روسیه و قائم مقام وزیر امور خارجه چین خیلی دیرتر بعدازظهر شنبه وارد شدند. بیشتر مذاکرات هم در داخل اعضای غربی ۱ + ۵ بود. البته ما هم چند دور مذاکره طولانی با وزرای مختلف داشتیم و نهایتا هم یک جلسه دو ساعته تا حدود ساعت ۱۲ و نیم بعد از نیمه شب شنبه با همه وزرا.

بحث‌ها طبیعتا جدی بود ولی فضای بحثبسیار محترمانه بود. امکان رسیدن به توافق با اکثر ۱ + ۵ وجود داشت ولی به هرحال نیاز بود که همه همراه باشند و از اظهارات علنی وزرا شنیده‌اید که یکی از هیات‌ها قدری مشکل داشت.

به هرحال، در جلسه قرار شد برای رفع چند مشکل باقیمانده جلسه در روز ۲۹ آبان مجددا تشکیل شود تا هیات‌ها بتوانند مذاکرات را ادامه دهند.

بعد هم مصاحبه مطبوعاتی مشترک با خانم اشتون در فضایی مثبت و بعد هم جلسه طولانی من با خبرنگاران ایرانی همراه هیات تشکیل شد که تا ساعت ۲ صبح ادامه داشت.

فعلا اگر اجازه بدهید همین جا خداحافظی کنم چون باید به فرودگاه بروم. ان‌شاءالله از تهران مجددا گزارش خواهم داد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز