خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا؛

آلودگی هوا در کلان‌شهرهای صنعتی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۷۱

این آلودگی برای شهرهایی همچون تهران، اصفهان و کرج تا ظهر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت اما برای مشهد و اراک این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه پیش بینی می‌شود.

ایلنا: ‌ مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، گفت: ‌ آلودگی هوا در کلان‌شهرها با موج جدیدی که از فردا از نیمه شمالی وارد می‌شود بتدریج کاهش می‌یابد.

" عبدالرضا امیدوار شهری " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه افزایش آلاینده‌های جوی در کلان شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: این آلودگی برای شهرهایی همچون تهران، اصفهان و کرج تا ظهر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت اما برای مشهد و اراک این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ظهر فردا(دوشنبه) موجی از نیمه شمالی وارد کشور می‌شود که موجب کاهش آلودگی هوا می شود از این رو انتظار داریم از شدت آلودگی هوای تهران از شامگاه روز دوشنبه کاسته شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا تنها با وزش باد قابل حل است، تصریح کرد: بارش باران نیز در کاهش آلایندگی‌ها موثر است اما وزش باد قدرت بیشتری برای حل معضل کنونی دارد.

امیدوارشهری درباره وضعیت هواشناسی در سایر مناطق کشور نیز اعلام کرد: ‌ با استقرار سامانه بارشی در غرب کشور پیش بینی‌ می‌شود در سه روز آینده بارش در شمال غرب غرب دامنه‌های شمالی و مرکزی زاگرس جنوب غرب و دامنه‌های البرز بطور متناوب ادامه داشته باشد.

و ی ادامه داد: بر این اساس میزان بارش باران در منطقه ایلام و کرمانشاه بیش از سایر مناطق خواهد بود.

به گفته امیدوارشهری هوای تهران امروز ابری و نیمه ابری است و دمای آن نیز در کمترین درجه ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز