خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه جایگاه‌داران، در گفت وگو با ایلنا:

َشرکت ملی گاز به سی‌ان‌جی تعهدی ندارد / کارمزد جایگاه‌داران کی به حق‌العمل تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۲

با وجود این‌که مجلس در اسفندماه نحوه تغییر پرداخت درآمد جایگاه‌داران از کارمزد بگیری به حق‌العملی را تصوب کرد و قرار شد قسمتی از ارزش فرآورده به عنوان حق العمل به جایگاه‌دار پرداخت شود و این مسئله به شورای عالی اقتصاد سپره شد، متاسفانه تاکنون درخصوص اجرا شدن این طرح عملی صورت نگرفته است.

به گفته رییس اتحادیه جایگاه‌داران هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت نفت و شرکت پخش به منظور بررسی معضلات سی‌ان‌جی تشکیل شد اما متاسفانه َشرکت ملی گاز تعهدی احساس نکرد و در این جلسه حضور پیدا نکرد.

بیژن حاج محمدرضا(رییس اتحادیه جایگاه‌داران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تشکیل جلسه‌ای درخصوص چالش‌ها و بحران‌های سی‌ان‌جی اظهار داشت: براساس نامه‌ای که از سوی ما به مدیرمنطقه تهران شرکت ملی پخش نوشته شد، جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت نفت و شرکت ملی پخش برگزار شد که متاسفانه شرکت ملی گاز تعهدی احساس نکرد و در جلسه فوق حضور پیدا نکرد.

وی با بیان معضلات موجود در این صنعت افزود: هم اکنون به دلیل افت فشاری که در خط لوله وجود دارد، فشار مضاعفی به کمپرسورها وارد می‌شود مضاف بر آن نازل‌های موجود در جایگاه‌ها بدون مکثو استراحت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فشار وارد شده باعثمی‌شود دستگاه‌ها به تعمیرات نیاز پیدا کنند.

حاج محمدرضا تصریح کرد: جایگاه‌داران نیز به دلیل درآمد ماهانه ۷ میلیونی قادر به تعمیرات با هزینه میلیونی نیستند که در آخرمنجر به تعطیل شدن سی درصد جایگاه های دومنظوره در سراسر کشور شده است.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران تعداد جایگاه‌های تعطیل شده در تهران را ۱۵ عدد اعلام کرد و ادامه داد: جایگاه‌های تعطیل شده جز جایگاه‌های مهم بودند که متاسفانه با دستور شرکت ملی گاز تعطیل شد و این دلیل طویل شدن صفوف سی‌ان‌جی شده است و کسی در برابر مردم پاسخگو نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این‌که مجلس در اسفندماه نحوه تغییر پرداخت درآمد جایگاه‌داران از کارمزد بگیری به حق‌العملی را تصوب کرد و قرار شد قسمتی از ارزش فرآورده به عنوان حق العمل به جایگاه‌دار پرداخت شود و این مسئله به شورای عالی اقتصاد سپره شد، متاسفانه تاکنون در خصوص اجرا شدن این طرح عملی صورت نگرفته است.

حاج‌محمد‌رضا افزود: زمان اندکی تا یکساله شدن تصویب طرح فوق باقی مانده است اما گویی کسی کاری جهت اجرا شدنش انجام نمی‌دهد و زمان اجرا شدنش مشخص نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز