خبرگزاری کار ایران

رییس‌چمهور در مجلس: / کامل /

خطوط قرمز ایران در مذاکرات قابل عبور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۳۴

امروز مایه غرور کشور است که بانوان با حجاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی حضور دارند و به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند / عدم رای اعتماد مجلس به گزینه‌ای به معنی ناکارآمدی وی نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ما خط قرمز قابل عبور نیست و حقوق مردم منافع ملی خط قرمز ماست‏، گفت: قدرت‌های بزرگ چهارچوب طرح کلی ایران را پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا‏، حسن روحانی صبح امروز(۱۹ آبان) در سخنرانی خود برای دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به صحن علنی مجلس آمده بود به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: برای حل بحران‌های جهانی باید عقلانیت و منطق حاکم باشد.

به گفته وی؛ حقوق مردم منافع ملی خط قرمز ماست که حقوق هسته‌ای شامل آن است.

رئیس جمهور افزود: حقوق هسته‌ای ایران قابل تغییر نیست و در چهارچوب‌های بین‌المللی غنی‌سازی باید در خاک ایران انجام شود.

وی تأکید کرد: ما به خاطر فشار تحریم‌ها پای میز مذاکره ننشستیم بلکه در مذاکرات همه سود می‌برند و موفقیت در مذاکرات باعثآرامش و ثبات در کل جهان است.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع حضور ایران در نشست‌های بین‌المللی و بخصوص مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: حسن این مذاکرات این است که افکار عمومی دنیا قانع می‌شوند که ایران لجبازی نمی‌کند و دنیا متوجه می‌شود که ایران به دنبال کشتار جمعی نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای پیشرفت قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ چهارچوب طرح کلی ایران را پذیرفته‌اند اما این امر مستلزم حمایت ملت و نخبگان و نمایندگان مجلس دارد.

رئیس جمهور در ادامه این سخنرانی به مسائل داخلی پرداخت و گفت: ۸۴ روز از زمان شروع دولت تدبیر و امید گذشته است و دولت به وعده خود مبنی بر انتشار آمارهایی درخصوص وضعیت اقتصادی کشور عمل خواهد کرد. به گفته روحانی ۱۵ روز دیگر دولت این گزارش‌ها را منتشر می‌کند.

رییس‌جمهور گفت: اگر گزینه‌ای که به مجلس معرفی می‌شود مورد موافقت نمایندگان قرار می‌گیرد به معنای عدم کارآیی گزینه مربوطه نیست بلکه می‌تواند در سایر پست‌های دیگر ارائه خدمت کند.

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود‏ تصریح کرد: میزان سنجش دولت قانون است نه معیارهای سیاسی و جناحی‏، لذا برای حل بحران‌های داخلی و خارجی اعتماد نمایندگان و اجماع داخلی و حمایت نخبگان ضروری است.

رئیس جمهور سپس به موضوع رأی اعتماد دولت وزرا از مجلس اشاره کرد و گفت: اگر گزینه‌ای که به مجلس معرفی می‌شود مورد موافقت نمایندگان قرار می‌گیرد به معنای عدم کارآیی گزینه مربوطه نیست بلکه می‌تواند در سایر پست‌های دیگر ارائه خدمت کند.

به گفته روحانی، گزینه‌ای که از مجلس رأی اعتماد دریافت نمی‌کند تقریباً ۴۰ درصد نمایندگان با آن موافقت کرده‌اند. اما به هر حال دولت خود را به رأی مردم ملزم می‌داند.

روحانی به قانون شیوه‌های اجرایی درخصوص قانون اشاره کرد و گفت: عمل به قانون شیوه‌های مختلفی دارد و بهتر است بهترین شیوه را انتخاب کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز وقت تعامل دوسویه بین مجلس و دولت است‏، گفت: تنها در کنار یکدیگر می‌توانیم اهداف ملی را دنبال کنیم.

وی افزود: من خودم را یک مجلسی می‌دانم که ۲۰ سال عمر خود را در این خانه گذراندم.

وی به فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان یک وزارتخانه جوان و با اندام‌های کوچک است که هنوز به بالندگی نرسیده است اما مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده دارد.

وی به مسئله جوانان اشاره کرد و به تاریخچه حضور جوانان و نقش آنان در پیش از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: جوانان در انقلاب اسلامی بار سنگینی را به دوش گرفته‌اند. در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و همچنین در حوادث۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پس از آن در زمان انقلاب و زمان ۸ سال دفاع مقدس و بعد از جنگ نیز در سازندگی کشور حضوری فعال داشتند. به گفته روحانی امروز نوبت ماست که پاسخ مثبتی به این جوانان بدهیم.

وی به مشکلات و معضلات پیش روی جوانان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: بیکاری شرایط، مشکلات ازدواج، مسکن، اوقات فراغت، اعتیاد و سایر مسائل از معضلاتی است که جوانان را تهدید می‌کند و بخشی از این بار بزرگ جوانان بر دوش این وزارتخانه است.

حسن روحانی‌ به مقوله ورزش اشاره کرد و گفت: بدون ورزش دستیابی به سلامت امکان‌پذیر نیست‏، چراکه ورزش بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت است.

روحانی به عقب‌ماندگی ورزش بانوان در کشور اشاره کرد و جبران این عقب‌ماندگی را خواستار شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: توسعه ورزش بانوان نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت از این قشر دارد.

وی با بیان اینکه امروز مایه غرور کشور است که بانوان با حجاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی حضور دارند و به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند، گفت: این امر موجب شده است که نظام اسلامی در همه ابعاد به جامعه جهانی معرفی شود.

وی با انتقاد از کسانی که نقش و جایگاه بانوان را تضعیف می‌کنند، بیان داشت: این مایه غرور ماست که بانویی جوان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین به دست گرفته و برافراشته می‌سازد. چرا باید این موضوع را تضعیف کنیم.

رئیس جمهور در پایان سخنرانی خود به معرفی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت: دولت به ندای نمایندگان درخصوص معرفی گزینه‌ متخصص در حوزه ورزش پاسخ مثبت داد و امروز کسی معرفی شده که از آغاز انقلاب اسلامی و از دوران شهید باهنر و شهید رجایی مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه‌های ورزش به عهده گرفته است.

وی به نصراله سجادی گزینه پیشنهادی وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: وی مراحل تجربی و علمی را پیموده است و استادی صاحب‌نظر، کارآزموده و پرتلاش در عرصه ورزش حرفه‌ای است.

روحانی به نقش سجادی در حوزه ورزش و توسعه آن اشاره کرد و گفت: امروزه ورزش باید از پایه و از مدارس آغاز شود و سجادی کسی است که اولین سمت خود در حوزه ورزش مدیرکل آموزش و پرورش بوده است و در این زمینه می‌تواند بارقه‌های امید را برای توسعه ورزش در کشور به ارمغان بیاورد.

وی گفت: البته حوزه جوانان که در این وزارتخانه ادغام شده است‏، امری بخشی، میان بخشی و فرابخشی است. اما با این وجود دکتر سجادی می‌تواند در این راستا فعالیت مثبتی داشته باشد.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم امروز آخرین زحمت ما به شما نمایندگان باشد و در پایان جلسه امروز شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم و فعالیت‌های دولت در کنار شما نمایندگان با جدیت بیشتری صورت بگیرد تا در تمام جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی توسعه لازم را بدست آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز