خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در مجلس: / ۲ /

عدم رای اعتماد مجلس به گزینه‌ای به معنی ناکارآمدی وی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۱۸

میزان سنجش دولت قانون است نه معیارهای سیاسی و جناحی‏، لذا برای حل بحران‌های داخلی و خارجی اعتماد نمایندگان و اجماع داخلی و حمایت نخبگان ضروری است.

رییس‌جمهور گفت: اگر گزینه‌ای که به مجلس معرفی می‌شود مورد موافقت نمایندگان قرار می‌گیرد به معنای عدم کارآیی گزینه مربوطه نیست بلکه می‌تواند در سایر پست‌های دیگر ارائه خدمت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏ ‏‏، حسن روحانی که صبح امروز برای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوان به بهارستان رفته است‏، در بخش دیگری از سخنان خود‏ تصریح کرد: میزان سنجش دولت قانون است نه معیارهای سیاسی و جناحی‏، لذا برای حل بحران‌های داخلی و خارجی اعتماد نمایندگان و اجماع داخلی و حمایت نخبگان ضروری است.

رئیس جمهور سپس به موضوع رأی اعتماد دولت وزرا از مجلس اشاره کرد و گفت: اگر گزینه‌ای که به مجلس معرفی می‌شود مورد موافقت نمایندگان قرار می‌گیرد به معنای عدم کارآیی گزینه مربوطه نیست بلکه می‌تواند در سایر پست‌های دیگر ارائه خدمت کند.

به گفته روحانی گزینه‌ای که از مجلس رأی اعتماد دریافت نمی‌کند تقریباً ۴۰ درصد نمایندگان با آن موافقت کرده‌اند. اما به هر حال دولت خود را به رأی مردم ملزم می‌داند.

روحانی به قانون شیوه‌های اجرایی درخصوص قانون اشاره کرد و گفت: عمل به قانون شیوه‌های مختلفی دارد و بهتر است بهترین شیوه را انتخاب کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز وقت تعامل دوسویه بین مجلس و دولت است‏، گفت: تنها در کنار یکدیگر می‌توانیم اهداف ملی را دنبال کنیم.

وی افزود: من خودم را یک مجلسی می‌دانم که ۲۰ سال عمر خود را در این خانه گذراندم.

وی به فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان یک وزارتخانه جوان و با اندام‌های کوچک است که هنوز به بالندگی نرسیده است اما مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده دارد.

وی به مسئله جوانان اشاره کرد و به تاریخچه حضور جوانان و نقش آنان در پیش از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: جوانان در انقلاب اسلامی بار سنگینی را به دوش گرفته‌اند. در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و همچنین در حوادث۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پس از آن در زمان انقلاب و زمان ۸ سال دفاع مقدس و بعد از جنگ نیز در سازندگی کشور حضوری فعال داشتند. به گفته روحانی امروز نوبت ماست که پاسخ مثبتی به این جوانان بدهیم.

وی به مشکلات و معضلات پیش روی جوانان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: بیکاری شرایط، مشکلات ازدواج، مسکن، اوقات فراغت، اعتیاد و سایر مسائل از معضلاتی است که جوانان را تهدید می‌کند و بخشی از این بار بزرگ جوانان بر دوش این وزارتخانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز