خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای: / ۱ /

غرب چهارچوب طرح کلی ایران را پذیرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۱۱

حقوق هسته‌ای ایران قابل تغییر نیست و در چهارچوب‌های بین‌المللی غنی‌سازی باید در خاک ایران انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ما خط قرمز قابل عبور نیست و حقوق مردم منافع ملی خط قرمز ماست‏، گفت: قدرت‌های بزرگ چهارچوب طرح کلی ایران را پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا‏، حسن روحانی در صبح امروز در سخنرانی خود برای دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به صحن علنی مجلس آمده بود به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: برای حل بحران های جهانی باید عقلانیت و منطق حاکم باشد.

به گفته وی حقوق مردم منافع ملی خط قرمز ماست که حقوق هسته‌ای شامل آن است.

رئیس جمهور افزود: حقوق هسته‌ای ایران قابل تغییر نیست و در چهارچوب‌های بین‌المللی غنی‌سازی باید در خاک ایران انجام شود.

وی تأکید کرد: ما به خاطر فشار تحریم‌ها پای میز مذاکره ننشستیم بلکه در مذاکرات همه سود می‌برند و موفقیت در مذاکرات باعثآرامش و ثبات در کل جهان است.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع حضور ایران در نشست‌های بین‌المللی و بخصوص مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: حسن این مذاکرات این است که افکار عمومی دنیا قانع می‌شوند که ایران لجبازی نمی‌کند و دنیا متوجه می‌شود که ایران به دنبال کشتار جمعی نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای پیشرفت قابل توجهی داشته است اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ چهارچوب طرح کلی ایران را پذیرفته‌اند اما این امر مستلزم حمایت ملت و نخبگان و نمایندگان مجلس دارد.

رئیس جمهور در ادامه این سخنرانی به مسائل داخلی پرداخت و گفت: ۸۴ روز از زمان شروع دولت تدبیر و امید گذشته است و دولت به وعده خود مبنی بر انتشار آمارهایی درخصوص وضعیت اقتصادی کشور عمل خواهد کرد. به گفته روحانی ۱۵ روز دیگر دولت این گزارش‌ها را منتشر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز