خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

رسانه‌ها توان بالا بردن تحمل و پایداری ملی را دارند

کد خبر : ۱۱۸۸۹۷

در رویکرد رسانه‌ای سید‌الشهداء هیچ دشنامی به طرف مقابل داده نمی‌شود و با در پیش گرفتن نرمش‌های ممکن با حفظ روحیه سلحشوری و عزت از آغازگری در جنگ پرهیز می‌شود.

جمعی از مدیران مسوول مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور صبح چهارشنبه در نشستی صمیمانه با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این دیدار با تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی ایشان را مردی بزرگ خواند که در عرصه سیاسی، اجتماعی کشور مایه امید و همدلی بود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، رسانه‌ها را ظرفیتی بسیار مغتنم و اساسی برای رواج این فریضه مهم خواندند و در تحلیلی از قضایای عاشورا ضمن تشریح ظرفیت‌هایی رسانه‌یی که حضرت سیدالشهدا(ع) برای انعکاس و انتشار این واقعه تاریخ‌ساز به خدمت گرفت، اظهار کرد: شاخص‌هایی چون اصل و نسب، رفتار شخصی، کتابت و خطابه مبانی اصلی رسانه‌سازی در واقعه عاشورا بود.
وی افزود: جنبه‌های رسانه‌ای نهضت امام حسین(ع) الگویی متعالی برای اصحاب رسانه است و در چارچوب این الگو شخصیت‌هایی چون «حر» ‌ ساخته می‌شوند.
شمخانی گفت: در رویکرد رسانه‌ای سید‌الشهداء هیچ دشنامی به طرف مقابل داده نمی‌شود و با در پیش گرفتن نرمش‌های ممکن با حفظ روحیه سلحشوری و عزت از آغازگری در جنگ پرهیز می‌شود.
او ادامه داد: این الگوی مترقی و ممتاز که در حقیقت نماد روشنی از اتخاذ راهبرد نامتقارن رسانه‌یی در نهضت حسینی بود موجب شد در طول ۱۴۰۰ سال نهضت کربلا زنده باشد و روز به روز پیام حرکت آن در دامنه وسیع‌تری از مخاطبان منتشر شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی انقلاب اسلامی، استقلال، اقتدار و ثبات کم نظیر جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را ناشی از قدرت نرم نظام اسلامی دانست و با تاکید بر نقش مهم و اساسی رسانه‌ها در این حوزه اظهار کرد: مجموعه رسانه‌های دولتی و غیردولتی کشور را همکار بلافصل خود می‌دانیم و تلاش خواهیم کرد در فضای جدیدی که شاخص اصلی آن اعتماد و همکاری است، گام‌های جدی، محکم و مستمری را به سوی فعال‌سازی مجموعه ظرفیت‌های تولیدکننده قدرت نرم در کشور برداریم.
شمخانی افزود: رسانه‌ها توان آن را دارند که با تقویت همبستگی ملی و هماهنگی میان بخش‌های مختلف اجتماعی و اعمال خودکنترلی ناشی از اقناع در عین حفظ تفاوت‌ها و سلایق گوناگون، قدرت ادراک و تحمل و پایداری ملی را بالا ببرند.
مدیران رسانه‌های کشور نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تشکیل و تداوم جلساتی از این دست، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص محورهایی چون لزوم افزایش ظرفیت انتقاد در کشور، فرصت سازی در حوزه همکاری با رسانه‌ها، ایجاد فضای تبادل افکار با دستگاه‌های مسوول به منظور ایجاد درک مشترک از امنیت ملی، توجه به ظرفیت قومیت‌ها، اقوام و مذاهب در امنیت‌سازی، تقویت رویکرد برخورد با متخلف به جای برخورد با رسانه به ارائه نظرات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز