خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

معوقات بانکی بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۳۱

با مدیری که نظارت نمی‌خواهد و به آن تمکین نمی‌کند باید قاطعانه و بدون اغماض برخورد کنیم تا برای سایرین سرمشق باشد که به دنبال تخلف نروند.

ایلنا: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم، گفت: ما در موضوع معوقات بانکی با جدیت ورود کرده و نسبت به وصول این معوقات اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان آذربایجان غربی با تسلیت ایام محرم گفت: در قانون ارتقای سلامت اداری وظایف سنگینی به بازرسی کل کشور در رابطه با سالم سازی ادارات محول شده است که می‌طلبد همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور به طور شبانه روز کار کنند تا «فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد» که این قانون بر اساس آن فرمان صادر شده است به معنای واقعی محقق شود.

سراج با تأکید بر اولویت نظارت بر بازرسی، گفت: بنده معتقدم اگر نظارت کامل باشد و یک پروژه از بدو تا ختم آن مورد نظارت قرار گیرد، دیگر نیازی به بازرسی بعدی و ارسال پرونده به مراجع قضایی نیست، چرا که اگر انحرافی مشاهده شود تذکر داده می‌شود و همین امر مانع انحرافات بزرگ‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: با مدیری که نظارت نمی‌خواهد و به آن تمکین نمی‌کند باید قاطعانه و بدون اغماض برخورد کنیم تا برای سایرین سرمشق باشد که به دنبال تخلف نروند.

سراج با بیان اینکه اکثر مدیران پاک دست هستند، گفت: بنده معتقدم درصد خیلی کمی از مدیران ممکن است از روی عمد حاضر به تمکین قانون نباشند که باید آنان را وادار به تمکین قانون کنیم.

وی افزود: از همین جا به همه اطمینان می‌دهم که سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه عملکرد موفقی خواهد داشت.

سراج با تأکید بر اینکه در کار نظارت و بازرسی اهمیت کیفیت بیش از کمیت است، گفت: در سازمان بازرسی به دنبال کیفیت کار هستیم و حاضریم به جای ۱۰ هزار پرونده کمی در سال، ۱۰ پرونده کیفی داشته باشیم.

وی در ادامه به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: در کشور بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم، قطعا پشت این حجم از معوقه بانکی مسائلی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در رابطه با کسانی که میلیارد‌ها تومان وام می‌گیرند و پرداخت نمی‌کنند، قطعا موضوعاتی است که اگر مطرح شود خیلی از افراد باید دستگیر شده و به مجازات برسند و انشاء الله ما این کار را خواهیم کرد.

سراج از بازرسی استان آذربایجان غربی خواست به عنوان نخستین پرونده کیفی وارد پرونده معوقه بانکی استان شود.

وی ادامه داد: ‌‌ همان طور که می‌دانید دولت با وضعیت خوبی از لحاظ مالی روبرو نیست و ما در موضوع معوقات بانکی با جدیت ورود کرده و نسبت به وصول این معوقات اقدام می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به وضعیت زیست محیطی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در مسیر ارومیه وضعیت دریاچه را مشاهده کرده و تاسف خوردیم، این در حالی است که ۲۰ درصد از حدود ۵۰۰ هزار چاهی که در کشور داریم بدون مجوز بوده که این موضوع در دستور کار است.

وی تأکید کرد: بازرسی استان آذربایجان غربی باید وارد بحران دریاچه ارومیه شده و از دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت نیرو توضیح بخواهد.

سراج در این مراسم که با حضور مدیران استان، ‌رئیس کل دادگستری، دادستان و اعضای شورای قضایی و تأمین استان در محل دادگستری ارومیه برگزار شد، از زحمات احمدرضا مشایخی بازرس کل سابق آذربایجان غربی تشکر و علی کرمی را به عنوان بازرس کل آذربایجان غربی معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز