خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به ۴ ماه تعویق حقوق رخ داد؛

تجمع کارگران «قطعات بتنی گیلان» برای دومین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۲۲

چکیده: «روز گذشته(سه شنبه ۱۴ آبان ماه) نیز این تعداد کارگر برای دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین در اعتراض به سیاست گذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری دست به تجمع زده بودند.»

صبح امروز چهارشنبه(۱۵ آبان ماه) کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان برای دومین روز متوالی در اعتراض به ۴ ماه حقوق معوقه، در مقابل ساختمان این کارخانه در رشت تجمع کردند.

یکی از کارگران این کارخانه که نخواست نامش فاش شود درباره دلایل اعتراض کارگران به ایلنا گفت: کارگران شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان که تحت نظارت شرکت پیمانکاری «گیلان آفتاب یکتا» فعالیت دارند از ۴ ماه گذشته حقوق نگرفته‌اند و بیمه آنان نیز واریز نشده است.

او تعداد کارگران این واحد تولیدی را ۲۰۰ نفر ذکر کرد و با بیان اینکه طی دو روز گذشته فعالیت تولیدی این کارخانه همراه با اعتراض کارگران متوقف شده است افزود: ۷۲ ساعت است که این کارخانه تولیدی ندارد و کارگران تا زمان دریافت حقوق چهار ماه گذشته، مصر به ادامه اعتراضات صنفی خود هستند.

به گفته این کارگر، روز گذشته(سه شنبه ۱۴ آبان ماه) نیز این تعداد کارگر برای دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین در اعتراض به سیاست گذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری دست به تجمع زده بودند.

او با اشاره به اینکه کارگران خواستار استعفای مدیران و همچنین حذف شرکت پیمانکاری در این کارخانه هستند، افزود: اکثر کارگران بیش از ۱۵ سال است که با نظارت شرکتهای پیمانکاری در این مجموعه کار می‌کنند و با این حال هنوز هیچ خبری از تغییر قرار داد این کارگران از پیمانکاری به قرار داد مستقیم نیست.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت با اشاره به بدهی‌های این واحد تولیدی به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی، اظهار داشت: علاوه بر تعویق ۴ ماه حقوق و بیمه، حق سنوات سالهای ۸۹ تا ۹۲ کارگران نیز پرداخت نشده است.

او با تاکید بر اینکه کارگران بعد از ۱۵ سال کار از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی در خصوص افزایش مشکلات این واحد تولیدی شد و گفت: با وجود آنکه مشکلات تولید در کشور دامن گیر کارگران شدهاست اما در این زمینه مسئولان پاسخگو نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز