خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان اصفهان مطرح کرد:

تعصبات صنفی یا سازمانی نباید ما را از عدالت و بی‌طرفی غافل کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۹۷

اعضای هیات های تشخیص باید در نظر بگیرند که حل اختلاف بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیات پرداز، بیگانه از مسائل اجتماعی نیست و این اعضاء باید از نتایج و تبعات رای خود آگاه باشند.

ایلنا: اعضای هیات‌های تشخیص باید در نظر بگیرند که حل اختلاف بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیات پرداز، بیگانه از مسائل اجتماعی نیست و این اعضاء باید از نتایج و تبعات رای خود آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان معاون دادگستری کل استان اصفهان با اعلام اینکه پیش بینی کمیسیون‌های شبه قضایی در قانون یکی از مظاهر مردم سالاری است، گفت: هیات‌های تشخیص که مرکب از افراد درگیر در مسئله، نمایندگان سازمان مربوطه و دادگستری است، نمادی از این مردم سالاری است.

حسینی ادامه داد: سعی ما بر این بوده است که در این هیات‌ها از قضات با تجربه استفاده کنیم و بسیاری از آن‌ها قضات دادگاه تجدیدنظر هستند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات‌های تشخیص باید در نظر بگیرند که حل اختلاف بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیات‌پرداز، بیگانه از مسائل اجتماعی نیست و از نتایج و تبعات رای خود آگاه باشند.

وی با بیان اینکه این هیات‌ها جانشین محکمه‌های دادگستری هستند، گفت: تعصبات صنفی یا سازمانی نباید ما را از عدالت و بی‌طرفی غافل کند.

پرونده‌های مالیاتی زیادی بدون رسیدگی مانده است

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان نیز گفت: نمایندگان این اداره در هیات‌ها از نظر داشتن اطلاعات لازم در سطح بالایی هستند.

مراد امیری، با بیان اینکه درصد بالایی از پرونده‌های هیات‌های حل اختلاف مالیاتی منجر به قرار رسیدگی می‌شوند، گفت: باید ببینیم چرا بسیاری از پرونده‌های مالیاتی منجر به صدور رای نمی‌شود. وی از هیات‌ها خواست تا با دقت بیشتری به صدور رای بپردازند تا تعداد قرارهای رسیدگی کم شود.

وی بیان داشت: تعداد زیادی از پرونده‌های مالیاتی روی هم انباشته شده است که اگر جلسات در صبح و بعد از ظهر برگزار شود، رسیدگی به این پرونده‌ها سریع‌تر پیش خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز