خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار قائم مقام وزیر خارجه اتریش:

تحریم‌ها تنها موجب تشدید بی‌اعتمادی نسبت به غرب می‌شود

کد خبر : ۱۱۷۸۶۶

تثبیت ثبات و امنیت در منطقه تنها با در نظر گرفتن نقش کشورهای موثر همانند ایران ممکن خواهد شد.

راین هولد لوپاکتا قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که برای سفری رسمی و دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در تهران به سر می‌برد، صبح امروز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص توسعه و گسترش روابط دوجانبه بین وین و تهران و نیز مسائل مورد علاقه منطقه‌ای و بین الملی گفتگو و تبادل نظر نمود.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سابقه روابط خوب بین دو کشور و دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه و گسترش روابط بین دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی باشیم.

ظریف همچنین با اشاره به روند مذاکرات اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز گروه ۵ + ۱ در سطوح مدیران و کار‌شناسان و نیز مذکرات آتی در ژنو، بر لزوم ایفای نقش موثر، سازنده و مستقل کشورهای اروپایی در تقویت این روند سیاسی برای حل و فصل مسائل فیمابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فضای بی‌اعتمادی و بدبینی حاکم بر افکار عمومی کشورمان نسبت به تعامل گذشته غرب در قبال ایران و آشکار شدن ناکامی رویکرد اعمال تهدید و تحریم، تاکید کرد: تحریم‌ها تنها موجب تاثیر بر زندگی روزمره و بالتبع تشدید بدبینی و بی‌اعتمادی آن‌ها نسبت به غرب می‌شود.

ظریف با اشاره به ضرورت توجه دقیق کشورهای غربی به خصوص کشورهای اروپایی و سازمانهای حقوق بشری به روند تحولات و واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی در ایران به خصوص برگزاری انتخابات با شکوه ریاست جمهوری با مشارکت بسیار بالای مردم، خاطر نشان کرد: دولت و مردم ایران در انتظار تغییر عملی در رویکرد غرب بر اساس احترام و تکریم هستند و غرب باید پاسخ مناسبی به تحولات و رویکرد جدید ایران بدهد.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و تعامل با کشورهای اروپایی در سطوح دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین الملی به خصوص تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و بهره گیری از تمامی ظرفیت خود در این راستا تاکید کرد و افزود: تثبیت ثبات و امنیت در منطقه تنها با در نظر گرفتن نقش کشورهای موثر همانند ایران ممکن خواهد شد.

راین هولد لوپاکتا قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار بر تمایل و اراده کشورش برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط در همه ابعاد بین دو کشور تاکید کرد.

لوپاکتا همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ایجاد فضای جدید در روابط بین ایران و اروپا، ضرورت بهره برداری از این فضای جدید و ظرفیت‌های موجود برای توسعه و ارتقای روابط در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی، دانشگاهی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به سوابق و تجارب اتریش در میزبانی سازمان‌ها و نشستهای بین المللی در وین، بر آمادگی کشورش برای رایزنی و مشورت مستمر با کشورمان در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش همچنین با اشاره به موضع کشورش در مخالفت با مداخله نظامی در سوریه، بر ضرورت همکاری بین کشورهای منطقه و جهان برای جلوگیری از انتشار افراط گرایی و تبعات آن برای کلیه کشور‌ها تاکید نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز