خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

توسعه به معنی فتح یک قله به هر قیمت نیست

کد خبر : ۱۱۷۷۸۳

محدودیت منابع طبیعی، حق استفادهٔ نسل‌های آینده و سلامتی موجودات، لازمه حفاظت از محیط زیست است که این رسالت بزرگ و مسئولیت دینی علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست به عهده همه انسان‌ها گذاشته شده است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در جمهوری اسلامی ایران، قوانین مهمی برای حفاظت محیط زیست تدوین شده است که اصل ۵۰ قانون اساسی، برنامه‌های اول تا چهارم توسعه و همچنین سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوراسلامی ایران که منویات مقام معظم رهبری در آن تبلور یافته، بخشی از این قانون‌هاست.
به گزارش خبرنگار ایلنا بیوک رئیسی در آیین اختتامیه جشنواره انرژی و محیط زیست سخن می‌گفت، برنامه‌های حفاظت محیط زیست استان را توجه به توسعه پایدار، درک مشکلات صنعت و همسو نمودن محیط زیست با تولید عنوان کرد و افزود: چکیدهٔ این برنامه طراحی و مهندسی شده است.
وی در تببین مفهوم توسعه، توسعهٔ پایدار را ملاک حمایت از صنعت و کارآفرینان دانست و گفت: توسعه به معنی فتح یک قله به هر قیمت نیست و دستیابی به توسعه همه جانبه با تجسم ذهنی و آرزو برآورده نمی‌شود بلکه برای رسیدن به جامعه توسعه یافته با محیط زیست مطلوب اراده جمعی و تعامل همه جانبه لازم است.
وی کارهای انجام شده در استان برای رسیدن به توسعهٔ پایدار محیط زیستی را بر شمرد و گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی استان با اقدام‌های تشویقی حفاظت محیط زیست به تصفیه خانه صنعتی مجهز شده‌اند.
رئیسی ادامه داد: همه بیمارستان‌ها به دستگاه خنثی سازی پسماندهای عفوفی مجهز شده و زباله‌های بیمارستانی بدون اختلاط با زباله‌های معمولی مدیریت می‌شوند که همه این توفیقات با روحیهٔ تعامل و نه با تقابل و برخورد قهر آمیز به دست آمده است.
در این مراسم گودرزی مدیر عامل شرکت شیر پگاه آذربایجانشرقی و فرخ مسجدی معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
در پایان مراسم از حامیان شرکت شیر پگاه در بهینه سازی مصرف انرژی تقدیر شد.
لازم به ذکر است جشنواره انرژی و محیط زیست توسط شرکت شیر پگاه ایران در سراسر کشور و به مدت یک هفته بر پا بود که حفاظت محیط زیست استان نیز با همکاری شرکت شیر پگاه آذربایجان‌شرقی، موضوع انرژی و محیط زیست را با اجرای برنامه‌های نمادین، فرهنگسازی و تبین کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز