خبرگزاری کار ایران

عادلی دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۳

کاندیدای ایران با نظر اکثریت وزرای کشورهای عضو GECF برای ۲ سال آینده دبیر کل مجمع جهانی صادرکنندگان گاز جهان شد.

پس از رای گیری برای انتخاب دبیرکل جدید این مجمع ایران با تفاوت ۱ رای به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکنننده گاز انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاندیدای ایران با نظر اکثریت وزرای کشورهای عضو GECF برای ۲ سال آینده دبیر کل مجمع جهانی صادرکنندگان گاز جهان شد.

در ادامه پانزدهمین اجلاس وزرای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران، ظهر امروز رای گیری برای انتخاب دبیرکل جدید این مجمع انجام شد که بر این اساس محمدحسین عادلی با کسب رای لازم به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز انتخاب و معرفی شد.

با توجه به روال عادی انتخاب دبیرکل در ابتدا انتخاب بر اساس اجماع انجام می‌شود ولی وزرا به اجماع لازم برای انتخاب دبیرکل نرسیدند و چون دبیرخانه مجمع نمی‌تواند هیچ‌گاه بدون دبیرکل فعالیت کند بنابراین فرمول دوم انتخاب دبیرکل از طریق رای گیری مخفی و روی برگه انجام شد که بر اساس آن، سیدمحمدحسین عادلی، نماینده جمهوری اسلامی ایران با کسب ۶ رای موافق توانست از عبدالرحمان دنیزا، نماینده لیبی که ۵ رای موافق کسب کرده بود پیشی گرفته و به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکنننده گاز انتخاب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز