خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران فولاد زاگرس خبر داد:

حذف سرویس رفت برگشت کارگران فولاد زاگرس پس از بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۲۹

چکیده: «فاصله سکونت‌گاه کارگران تا کارخانه فولاد زاگرس بیش از ۳۵ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن راه فرعی و فاقد عبور و مرور خودرو‌های عمومی است.»

یکی از کارگران کارخانه فولاد زاگرس از بازگشت بکار ۲۱۱ کارگر اخراجی این کارخانه از روز گذشته خبر داد و گفت: با این حال سرویس رفت و برگشت کارگران حذف شده است.

«خالد نادری» با اشاره به ماده ۱۵۲ قانون کار به ایلنا گفت: بر اساس این ماده از قانون کار در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب کار باید برای رفت و برگشت کارکنان خود وسیله نقلیه مناسب در اختیار آنان قرار دهد.

نادری با بیان آنکه نبود سرویس رفت و برگشت برای کارگران هزینه بر است، افزود: این در حالیست که فاصله سکونت‌گاه کارگران تا کارخانه فولاد زاگرس بیش از ۳۵ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن راه فرعی و فاقد عبور و مرور خودرو‌های عمومی است.

به گفته این کارگر، پیش از اخراج کارگران که در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال جاری از سوی کارفرما صورت گرفته بود، سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران شامل یک اتوبوس و ۵ مینی بوس فراهم بوده است.

این کارگر با تاکید بر اینکه کارفرما باید برای این تعداد کارگر مطابق آنچه قانون کار تاکید کرده سرویس ایاب و ذهاب فراهم کند، اظهار داشت: از دیروز صبح که کارگران روانه کارخانه شده‌اند به سبب نبود سرویس رفت و برگشت در محل کار خود از خودروهای عمومی استفاده کرده‌اند.

او در این زمینه اضافه کرد: مسیر کارخانه محل عبور مرور خودرو‌های عمومی نیست به همین دلیل هر چهار کارگر ناچارند یک سواری کرایه کنند و برای رفت وبرگشت به مبلغ ۳۰ هزار تومان کرایه کنند.

سه ماه بیمه کارگران واریز نشد

نادری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت نشدن سه ماه حق بیمه کارگران این کارخانه اظهار داشت: بعد از تجمع سه روزه کارگران در تهران، کارفرما ۳۵ میلیون پولی را که از حقوق معوقه کارگران کسر کرده و قرار بود برای پرداخت معوقات بیمه‌ای کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز کند، هنوز پرداخت نکرده است.

اوبا بیان اینکه کارفرما در این زمینه به کارگران بدقولی کرده است، گفت: معوقات بیمه‌ای کارگران مربوط به تیر، مرداد و شهریور است که تا ظهر امروز یکشنبه ۱۲ آبان ماه پرداخت نشده است.

لازم به یاد آوری است، ۲۱۱ نفر از کارگران اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس که بعد از پایان تجمع اعتراضی خود(پنجم، ششم وهفتم آبان ماه) در تهران که در مقابل مجلس شورای اسلامی و سپس در مقابل ساختمان‌های وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی ادامه یافته بود، در پایان‌‌ همان روز با دریافت سه ماه از ۷ ماه معوقات حقوقی خود راهی محل اقامت خود در شهرستان قروه از توابع استان کردستان شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز