خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان؛

راه استمرار حرکت در مسیر اهداف اسلامی، تکیه بر توانمندی داخلی است

کد خبر : ۱۱۷۶۸۸

نظام سلطه و خط سازش در داخل همواره و در این روز‌ها بیشتر، به دنبال این موضوع است که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را باید در تحریم‌ها، سیاسست خارجی و هضم در نظام بین الملل جستجو کرد حال آنکه زمانی تحریم‌ها ناکارا خواهد بود که زیرساختهای اقتصادی در حد لازم قدرتمند باشد.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور حماسه‌های بزرگ در تاریخ مبارزات ظلم ستیزانه ملت ایران است. در چنین روزی در سال ۱۳۵۸، دانشجویان پیرو خط امام(ره)، لانه جاسوسی آمریکا که مرکز تمامی این فتنه‌ها و جریانات ضدانقلابی، علیه انقلاب اسلامی بود را تسخیر کرد و بغض فروخورده سال‌ها ظلم و جنایت این دولت استکباری را فریاد زدند. البته‌‌ همان زمان نیز خط سازش، تلاش داشت تا تاریخ سراسر جرم و جنایت آمریکایی‌ها را با لطایف الحیلی از ذهن مردم ایران پاک نماید که البته چنین نشد و نخواهد شد.

بررسی نحوه مواجهه آمریکا با ملت ایران و نظام اسلامی، نشان می‌دهد حاکمان کاخ سفید فارغ از وابستگی حزبی، در سیاستهای خود در قبال کشورمان رویکرد تعرض و تجاوز به حقوق ملت ایران را به طور مشهودی همواره در دستور کار داشته‌اند. اصرار و توطئه‌های مستمر راس نظام سلطه برای تعرض به منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران، نشان از اوج خباثت، ددمنشی، سلطه‌گری، زورگویی، قلدری و تهدید ایالات متحده برای فشار بر نظام اسلامی است.

نظام سلطه و خط سازش در داخل همواره و در این روز‌ها بیشتر، به دنبال این موضوع است که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را باید در تحریم‌ها، سیاسست خارجی و هضم در نظام بین الملل جستجو کرد حال آنکه زمانی تحریم‌ها ناکارا خواهد بود که زیرساختهای اقتصادی در حد لازم قدرتمند باشد. دراینجاست که بایستی با اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى و حماسه‌ اقتصادی، در واقع با تقویت استحکام داخلی در جهت رفع مشکلات، برنامه‌ای جدی برای اداره دستگاه اجرایی کشور تدبیر کرد.

از موضوعات جدی روزهای اخیر مخصوصا پیرامون مذاکره و ارتباط با شیطان بزرگ، مرحله جدیدی از پروژهٔ امام‌ زدایی و تحریف در اندیشه‌های امام(ره) را شاهد هستیم. در دهه هفتاد، پس از روشنگری و آگاهی‌بخشی نیروهای انقلاب، در مورد پروژه‌ امام‌ زدایی و استحاله انقلاب اسلامی، خوشبختانه این جریان با ناکامی جدی مواجه شد. لیکن اکنون شیوه‌‌های منافقانه دیگری را برای امام‌زدایی به کار گرفته‌اند و به جای انکار و نفی اندیشه‌های امام(ره)، تلاش دارند تا با تحریف اندیشه‌های آن بزرگ مرد، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تضعیف کرده و عطش مفرط خود در کسب قدرت را فرونشانند.

هنوز نوای خوش پیر جماران در گوشمان طنین انداز است که در تعیین خط مشی مبارزه با استکبار و آمریکای جنایتکار مطرح می‌کردند که تا زمانی که قدرت‌های مستکبر جهان از بین نروند، محال است که انسان‌ها به صلح و آرامش، سعادت و امنیت و عدالت دست یافته و به حقوق الهی خود برسند. امام خمینی به روشنی و بی‌هیچ پرده پوشی در مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن، حاکمان کاخ سفید اعلام می‌فرمودند: «ما اگر چنانچه قدرت داشته باشیم تمام مستکبرین را از بین خواهیم برد.»

مقام معظم رهبری نیز مقتدرانه در مقابل توطئه‌های نظام سلطه ایستاده‌اند و هنرمندانه برای پاسخ به برخی ابهامات در مساله ارتباط با آمریکا بحث«نرمش قهرمانانه» را مطرح نمودند. که البته تبیین روزهای اخیر این استراتژی و راهبرد بیانگر مقاومت و پایداری بر اصول با استفاده از تاکتیک‌ها و روش‌های جدید دیپلماسی است.

در این رهگذر مردم به تیم مذاکره کننده اعتماد دارد و لذا امیدواریم جمهوری اسلامی با اتکا به عنایات الهی و هوشمندی و بصیرت مردم متدین با قدرت در صحنه بین المللی به دنبال تحقق حقوق مسلم خود بویژه در زمینه هسته‌ای است و بر این باور است که با استکبار جهانی و صهیونیزم، به دنبال نابودی انسانیت و اهداف اسلامی است. و بدون شک تنها راهکار موفقیت و استمرار حرکت ارزشمند اهداف اسلامی خط مقاومت و تکیه بر توانمندی داخلی است.

در شرایطی که دولت محترم بحثمذاکره با رعایت همه اصول و حقوق هسته‌ای را در پیش گرفته که به فرموده مقام معظم رهبری: «ما از تحرّک دیپلماسى دولت حمایت می‌کنیم، پشتیبانى می‌کنیم. در کنار آمادگى‌هاى همه‌جانبه‌ى ملّت ایران - چه از لحاظ اقتصادى، چه از لحاظ امنیّت داخلى، چه از لحاظ استحکام ساخت درونى نظام اسلامى، چه از لحاظ وحدت ملّى و چه از لحاظ نظامى - به تلاش و تحرّک دیپلماسى هم چه در این قضایاى سفر اخیر و چه غیر از آن، اهمّیّت می‌دهیم و از آنچه دولت ما انجام می‌دهد و تلاشهاى دیپلماتیک و تحرّکى که در این زمینه می‌کنند، حمایت می‌کنیم. البتّه برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسى ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم» اما از سوی دیگر تذکر دلسوزانه رهبری را به مسئولین تکرار می‌کنیم که بدانند ما همچنان: «به آمریکایى‌ها بدبینیم؛ به آن‌ها هیچ اعتمادى نداریم. ما دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا را دولتى غیرقابل اعتماد می‌دانیم؛ دولتى خودبرتربین، دولتى غیرمنطقى و عهدشکن، دولتى سخت در پنجه‌ى تصرّف و اقتدار شبکه‌ى صهیونیسم بین‌المللى[است.]»

مذاکره بر احقاق حقوق هسته‌ای هیچ ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد. ما همچنان آمریکا را رژیم فاسد و استکباری می‌دانیم و مبارزه با آن‌ها را جزئی از هویت انقلاب اسلامی می‌دانیم. لذا شعار «مرگ بر آمریکا» استراتژی محوری ماست. رسوایی استکبار جهانی در شنود مقامات و شهروندان در اروپا و دیگر نقاط جهان نشان داد که نامگذاری «لانه جاسوسی» تا چه اندازه صحیح و بجا بوده و امروز پس از ۳۴ سال ماهیت خبیثآمریکا برای مردم جهان نمایان شده است.

مسئولین بدانند موضع قدرتمند ملت ایران در قبال استکبار جهانی نه تنها باعثسرافرازی و سربلندی ملت ایران، بلکه باعثعقب نشینی دشمن و تقویت جریان بیداری اسلامی شد و خواهد شد. امروز گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان بر‌تر و مورد توجه ملت‌های مسلمان و مستضعفین جهان است. این بزرگ‌ترین ابزار قدرت و اقتدار ملت ایران است که باید رئیس جمهور و دولت محترم با جدیت از آن پاسداری کنند. همگان باید بدانند با ملت ایران نمی‌توانند از موضع تکبر و خودبرتربینی صحبت کنند و از هر حرکت خبیثانه‌ای چون تهدید و تحریم بپرهیزند.

اکنون به مناسبت روز پر عزت مبارزه با استکبار جهانی، مردم ایران با شوری مضاعف سالگرد ۱۳ آبان را گرامی خواهند داشت. مهم‌ترین پیام حضور میلیونی مردم به آمریکایی‌ها این خواهد بود که علی رغم همه تحریم‌ها و مشکلات، در عزم ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی و منشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی بوجود نیاورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز