خبرگزاری کار ایران

فرماندار ملکان:

بیش از ۱۲هزار تن کشمش از ملکان به خارج از کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۶۰

این مقدار کشمش پس از فرآوری و بسته بندی به امارات، کویت، قطر، آلمان، رومانی، بلغارستان، آذربایجان، ارمنستان، اوکراین و روسیه صادر شده است.

ایلنا: فرماندار شهرستان ملکان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار تن کشمش به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شیرین‌زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مقدار کشمش پس از فرآوری و بسته بندی به امارات، کویت، قطر، آلمان، رومانی، بلغارستان، آذربایجان، ارمنستان، اوکراین و روسیه صادر شده است.
وی افزود: ملکان مقام نخست تولید کشمش استان و سوم کشور را به خود اختصاص داده و هفت درصد کشمش کشور در این شهرستان تولید می‌شود.
شیرین‌زاده با بیان این صادرات اعلام شده فقط مختص به هفت کارخانه سبزه پاکنی ملکان است، افزود: در صورت محاسبه دقیق صادرات کشمش ملکان، این میزان از مرز ۷۰ هزارتن فرا‌تر می‌رود.
وی با تاکید بر حمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداثواحدهای فراوری کشمش گفت: شهرک صنعتی یک و دو ملکان با شرایط ویژه و تسهیلات، آماده جذب سرمایه گذار است. فرماندار شهرستان ملکان با اشاره به رقابت شدید کشورهای تولید کننده کشمش خواستار توجه بیشتر به نوع بسته بندی محصولات و رعایت استانداردهای بین المللی از طرف کارخانه‌های سبزه پاک کنی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز