خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان فارسی در دانشگاه نوی ساد صربستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۰

تفاهم نامه برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی دانشگاه نوی ساد صربستان بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و دانشکده فلسفه این دانشگاه امضا شد.

ایلنا: محمود شالوئی؛ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و دکتر ایونا ژیوانوویچ رئیس دانشکده فلسفه، تفاهم نامۀ برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی را در دانشگاه نوی ساد امضاء کردند.

به گزارش ایلنا، پرفسور سکورووچ معاون دانشگاه نوی ساد در نشست امضای تفاهم نامه ضمن ابزار خرسندی از امضای این تفاهم نامه و با اشاره به حمایت سازمان مرکزی دانشگاه دولتی نووی ساد از برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی گفت: تشکیل دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه نووی‏ساد قطعاً موجب افزایش اعتبار علمی این دانشگاه است و از این رو، مفتخریم که اکنون با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ا. این فرصت فراهم آمده است تا دانشجویان با زبان، فرهنگ و تمدن ایران، که کشوری باستانی با سابقه تمدن شناخته شده در جهان است، آشنا شوند.

محمود شالوئی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد هم در سخنانی، با تشکر از برپائی این نشست و امضای تفاهم نامه همکاری، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه نووی ساد را نقطه عطفی در گسترش زبان فارسی در کشور صربستان و در شهر فرهنگی و دانشگاهی نووی ساد دانست و گفت: امیدواریم با استمرار تعامل سازنده‌ای که آغاز شده است، فرصتهای بیشتری برای ارتباطات آموزشی، فرهنگی و هنری میان دوکشور فراهم شود.

شالویی با معرفی ظرفیت‌های دانشگاهی ایران و تشریح فعالیتهای متعدد علمی، پژوهشی در دانشگاه‌ها، برقراری ارتباط بین دانشگاه نووی ساد با دانشگاههای همطراز این دانشگاه در ایران را جزو اولویتهای کاری اعلام کرد و از مسوولان دانشگاه برای سفر به ایران و بازدید از مجموعه‌های آموزشی دانشگاهی دعوت کرد.

ایوانا ژیوانوویچ، رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه نووی ساد نیز بر همکاری کامل برای هرچه بهتر برگزاری این دوره‏های آموزش زبان فارسی تاکید کرد.

طبق این تفاهم نامه، رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ا. در بلگراد مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای دانشجویان فارسی آموز دانشگاه نووی ساد برعهده می‌‏گیرد و دانشگاه نیز متعهد به فراهم آوردن شرایط تشکیل این دوره‌ها برای حضور دانشجویان علاقه‌مند است.

در پایان، مدیر بخش روابط بین المللی دانشکده فلسفه خواستار افزایش تعاملات فرهنگی از جمله اعزام گروههای هنری به ایران گردید و شالوئی با تشریح انواع جشنواره‌های فرهنگی از جمله جشنواره‌های هنری که در ایام دهه فجر برگزار می‌شود آمادگی رایزنی فرهنگی بلگراد برای تسهیل شرایط حضور گروههای هنری دانشجویی در جشنواره‌های ایران را اعلام داشت.

با امضای این تفاهم نامه، کلاسهای آموزش زبان فارسی در دانشگاه نووی ساد، کمتر از یک ماه دیگر و در اوایل ماه دسامبر، در این دانشگاه تشکیل خواهد شد.

دانشگاه نووی ساد با بیش از پنجاه هزار دانشجو، دومین دانشگاه دولتی و بزرگ صربستان است و دانشکده فلسفه این دانشگاه که قرار است دوره‌های آموزش زبان فارسی در آنجا برگزار گردد بیش از پنج هزار دانشجو دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز