خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

شش مرحله تخریب در ساماندهی خیابان مدرس کرمانشاه صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۳۸

در سه ماه گذشته شش مرحله تخریب در ساماندهی خیابان مدرس صورت گرفته که این حجم کار نسبت به چهار سال گذشته قابل قیاس نیست.

ایلنا: استاندار کرمانشاه در جلسه ساماندهی و بهسازی بافت قدیمی شهر کرمانشاه، گفت: کرمانشاه بیش از ۱۲ هزار سال قدمت دارد و دارای مفاخر بسیار بزرگ و همچنین آثار باستانی و تاریخی با عظمتی است، اما متاسفانه این میراثگرانب‌ها به خوبی و شایستگی برای مردم مورد شناسایی قرار نگرفته است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، حجت الله دمیاد تاکید کرد: ضرورت دارد هر چه سریع‌تر با محوریت مدیرکل شهری استانداری و همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان میراثفرهنگی نسبت به تهیه شناسنامه هویتی و تاریخی کرمانشاه که در برگیرنده تمامی ویژگی‌های مفاخر و آثار ارزشمند باستانی این استان باشد اقدام کرد تا نسل‌های آینده عظمت و بزرگی این استان را بیش از پیش درک کنند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: این استان با توجه به قدمت بسیار کهن خود و همچنین داشتن مفاخر بزرگ و هویت تاریخی خود می‌تواند در ردیف استان‌های اول و دوم کشور قرار گیرد، اما متاسفانه به دلیل عدم شناسایی صحیح آن حتی از استان‌هایی که به هیچ عنوان با کرمانشاه قابل قیاس نیستند جا مانده است.

دمیاد با اشاره به آثار تاریخی بیستون و با بیان اینکه این آثار تنها یکی از صد‌ها هویت تاریخی استان است، تصریح کرد: این آثار یکی از آثار مهم تاریخ با عظمت و باشکوه و همچنین سند تاریخی ارزشمند کرمانشاه است که مسیر صلابت استان را به صورت تاریخی و هویتی بیان می‌کند، اما باید بپرسیم که مردم خود استان و کشور چقدر از این سند تاریخی مطلع هستند؟

وی به ارائه راهکارهای جدید به منظور شناسایی بیش از پیش ظرفیت‌های باستانی و تاریخی استان تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر احصا و احیای نام‌های قدیمی و اصیل شهر کرمانشاه که یادآور دوران تاریخی این شهر است، گفت: نسل آینده این شهر باید در جریان قرار گیرد که کرمانشاه دارای چه مفاخر و هویت تاریخی ارزشمندی است.

دمیاد در ادامه با اشاره به روند اجرایی و اقدامات صورت گرفته در ساماندهی خیابان مدرس، اظهار داشت: در سه ماه گذشته شش مرحله تخریب در ساماندهی خیابان مدرس صورت گرفته که این حجم کار نسبت به چهار سال گذشته قابل قیاس نیست.

وی گفت: امیدواریم ساماندهی خیابان مدرس و این نوع کار و تلاش که در اجرای این طرح حاکم است همچنان با جدیت ادامه داشته باشد تا اثرات آن بیش از پیش برای مردم ملموس و آشکار شود.

در این جلسه طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به ساماندهی خیابان مدرس مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز