خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه:

طوفان ۷۵ میلیارد ریال را به باغات سیب مراغه خسارت وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۴

شهرستان مراغه با تولید سالانه ۲۵۰ هزارتن میوه، قطب اول تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

ایلنا: معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: وزش باد شدید و طوفان در چند روز گذشته، ۷۵ میلیارد ریال به باغ‌های سیب این شهرستان خسارت وارد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد نریمانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وزش باد با سرعت ۷۵ کیلومتر درساعت به یک هزارو ۶۲۵ هکتار باغ و ۶ هزار تن سیب در این شهرستان خسارت زده است.
وی با بیان اینکه پیش از این پدیده ۳۰ درصد از محصول سیب این شهرستان برداشت نشده بود، گفت: در اثر این پدیده جمعاً به ۴۰ درصد از این باغ‌ها خسارت وارد شد.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به باغ‌های بخش مرکزی و سراجو وارد شده است، گفت: کار‌شناسان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال بررسی کار‌شناسی برای جبران خسارت کشاورزان هستند.
نریمانی اضافه کرد: سرمای دیررس بهاره نیز در فروردین ماه سال جاری به بخشی از باغ‌های مراغه خسارت وارد کرده بود.
گفتنی است شهرستان مراغه با تولید سالانه۲۵۰ هزارتن میوه، قطب اول تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز