خبرگزاری کار ایران

بشارت به شهروند هزاره سوم نقد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۱۵

این فیلم درون مایه فلسفی دارد و به بهانه شیطان پرستی در این فیلم به دنبال به روز کردن و نو کردن ایمان افراد هستیم.

ایلنا: باشگاه فیلم رازی در چهل و نهمین برنامه نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی، فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم را با حضور کارگردان و عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار داد.
به گزارش ایلنا، در این جلسه که چهارشنبه ۸ آبان ماه برگزار شد، محمد هادی کریمی کارگردان، میلاد کزازی طراح صحنه و لباس و امید عشیری بازیگر فیلم حضور داشتند.
کارگردان فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم درخصوص آخرین اثر خود در جمع تماشاگران گفت: من اعتقاد دارم دیدن فیلم باید با نقشه راه همراه باشد و شاید کسانی که فکر می‌کردند این فیلم به خاطر شیطان پرستی فیلمی ترسناک و هالویینی و شاید هم فیلمی اجتماعی و پلیسی باشد، اشتباه کرده‌اند.
وی تصریح کرد: این فیلم درون مایه فلسفی دارد و به بهانه شیطان پرستی در این فیلم به دنبال به روز کردن و نو کردن ایمان افراد هستیم.
کریمی با تاکید بر اینکه خوشحالم در پایان این فیلم کسی دچار احساسات نمی‌شود و اغلب تماشاگران به فکر فرو می‌روند، تاکید کرد: این فیلم هم در ادامه کارهای قبلی‌ام بوده و در این تعداد آثاری که ساختم در ۱۰ تا ۱۲ فیلم به موضوع ایمان در شخصیت محوری فیلم پرداخته‌ام.
وی با اشاره به اینکه قرار بوده یک سال پیش از ساخت این فیلم، فیلم دیگری بسازد، تصریح کرد: من دوران تلخی را سپری می‌کردم و مایوس بودم که فیلم نامه الهه احمدی به دستم رسید.
این کارگردان یادآور شد: با مطالعه فیلم نامه متوجه شدم داستان مربوط به زنی است که مبلغ مذهبی بود و اکنون با هدف مشاوره و راهنمایی تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستانی که شیطان پرست شدند، یا انگ شیطان پرستی به آن‌ها زده شده، راهی این مدرسه شده است.
کریمی ادامه داد: پس از خواندن فیلم نامه احساس نیاز کردم و با کمی دقت متوجه شدم با وجود اینکه شیطان پرست نیستم ولی با کمی دقت در زندگی شخصی خودم متوجه شدم من هم دچار بی‌اعتمادی، تلخ، یاس، افسردگی و ناامیدی هستم که ناشی از بی‌اعتمادی به وجود خداوند است و این مشکل کنونی بسیاری از افراد در جامعه است.
این هنرمند تصریح کرد: همین بی‌اعتمادی‌ها و ناامیدی‌ها باعثشد که این فیلم نامه را به شکل دیگری بنویسم و زنی وارد جامعه‌ای می‌شود که عده‌ای در آن شیطان پرست بودند و هر کسی می‌خواهد این مشکل را به گونه‌ای بر گردن فرد دیگری بیاندازد و تنها مینو در این میان به دنبال «چرایی» ماجرا است.
وی افزود: در واقع مینو به دنبال فهم این موضوع می‌رود که چرا دانش آموزان به دنبال مواد مخدر، محفل‌ها و پارتی‌ها و حتی شیطان پرستی می‌روند. مینو به این نتیجه می‌رسد شیطان پرستی به ستاره پنج پر و عدد ۶۶۶ نیست بلکه یاس و ناامیدی از خداوند است که نتیجه شیطان پرستی است.
وی در پایان گفت: در جامعه‌ای که جوان‌ها از این بی‌اعتمادی‌ها رنج می‌برند، از خانواده‌ها دور می‌شوند و به گنگ‌ها و محافل روی می‌آورند و امیدوارم به قدر وسع به این نیاز جامعه پاسخ درست داده باشم.

امید عشیری بازیگر این فیلم که به ایفای نقشی متفاوت در این فیلم می‌پردازد، نیز با حضور در این جلسه با اشاره به اینکه این اولین تجربه وی برای حضور در سینما بود، ادامه داد: حضور در این فیلم باعثشد که من نسبت به بازیگری امیدوار شوم و در واقع بزرگ‌ترین رویداد زندگی من بوده است.
وی خاطرنشان کرد: من در دوران دبیرستان علاقه بسیاری به فعالیت در زمینه تئا‌تر داشته‌ام و آشنایی پیشین من از فیلم مثل برف روی شیروانی داغ انگیزه مرا برای بازی در فیلم کریمی دو چندان ساخت.
طراحی لحظات ناب شاعرانه با استفاده از ایده‌های جذاب
میلاد کزازی طراح صحنه و لباس نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در زندگی می‌توانیم به دنبال دلیل‌های کوچک برای ناامیدی باشیم. در این فیلم نیز فیلم، صحنه و لباس ارکان مهمی بودند که با کمک آن‌ها نا‌امیدی‌ها و روزنه‌های امید به تصویر کشیده شد.
وی ادامه داد: در این فیلم طراحی لحظات ناب شاعرانه با استفاده از ایده‌هایی جالب توجه صورت گرفت.
این طراح صحنه و لباس افزود: در هر اینسرت دست‌های مینو با آن انگش‌تر فیروزه‌ای نمایش داده می‌شد و صحنه جالبی روی پرده ۱۱ متری رقم زده شد.
وی در پایان گفت: رشد و نمو جوانه‌های گندم در طول فیلم و چیدن خرمالو‌ها از جمله راهکارهایی بود که حس خوبی به تماشاگر می‌داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز