خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام روحانی نژاد:

نهاد سازی دینی راهبرد مهم سازمان تبلیغات اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۶۳

رئیس اداره منابع انسانی تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه نهاد سازی دینی از راهبرهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: هیئت های مذهبی نیاز به تحول دارند تا بتوانند پاسخگوی قشر جوان، فعال و پرسشگر جامعه باشند.

ایلنا - سمنان: حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در نشستی با اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود و پرسنل این اداره کل با بیان اینکه نهاد سازی دینی راهبرد مهم سازمان تبلیغات اسلامی است افزود: نام این سازمان با هیئت‌های مذهبی عجین و در اساسنامه‌های مختلف این سازمان، همواره به این نهاد مردمی توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نیاز به تحول مجدد دارند تا بتوانند پاسخگوی قشر جوان، فعال و پرسشگر جامعه باشند اظهار داشت: سه وظیفه هدایت، نظارت و حمایت از هیئت‌های مذهبی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

بازرس معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: استقبال مردم از مراسم‌های دینی و مذهبی و فرهنگی حاصل واسپاری فعالیت‌ها به مردم توسط سازمان تبلیغات است و هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در ترویج برنامه‌های معنوی، عبادی، فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به محافل و مجالس فرهنگی و معنوی ایفا می‌کنند.

روحانی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی هیئت‌های مذهبی ارائه الگوهای اسلامی به جامعه است از این نهاد انتظار می‌رود که الگویی را مبتنی بر دین سالاری به جامعه معرفی کند تا نسل جوان الگو برداری کنند.

وی با بیان اینکه شورای هیئت‌های مذهبی نهاد تصمیم گیر نیست بلکه نهاد تصمیم ساز است اظهار داشت: بعد از سه دوره فعالیت شورای هیئت‌ها مذهبی حالا زمان ثمردهی و باروری آنهاست و در این دوره سقف سنی را از ۶۵ سال به ۶۰ سال و مدرک تحصیلی را از دیپلم به فوق دیپلم تغییر داده شده تا قدرت تصمیم گیری این شورا‌ها را افزایش داده باشیم.

رئیس اداره منابع انسانی تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: انتخابات هیئت‌های مذهبی با هدف توسعه مشارکت، سازماندهی و ایجاد بسترهای مناسب جهت حضور فعال، گسترده و موثر مردمی در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بازوان توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی جامعه هستن اضافه کرد: امروز هیئت‌های مذهبی جایگاه اصلی خود را در کشور و در بین مردم باز کرده و این تشکل‌ها نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی گسترده‌ترین تشکل دینی و مذهبی در تجلی مشارکت عمومی کشور هستند که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اقدام به برگزاری محافل در مساجد و هیئت‌ها و اماکن عمومی می‌کنند.

رئیس اداره منابع انسانی تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به عنوان پرچمداران نهضت حسینی با معرفی اسلام اصیل با محتوای غنی با ترفندهای مرموزانه دشمنان مقابله خواهند کرد افزود: از مهم‌ترین وظایف هیئت‌های مذهبی ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) است که باید در راستای توسعه فضای فرهنگی و دینی جامعه نقش موثری ایفا کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه آسیب‌شناسی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، ارتقاء علمی و فرهنگی هیئت‌ها ی مذهبی و ارائه راهکارهای اساسی برای زدودن خرافات از وظایف شورای هیئت‌های مذهبی است، باید با دقت و ظرافت خاصی اجرا شود.

روحانی‌نژاد اظهار داشت: در این برهه از زمان، هیئت‌های مذهبی باید با اجرای برنامه‌های صحیح و تمسک به قرآن به مقابله و خنثی کردن تهاجمات فرهنگی بپردازند.

بازرس معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: جایگاه والا، ظرفیت، وسیع و نقش قابل توجهی که هیئت‌های مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه دارند، ضرورت سازماندهی این مجموعه بزرگ را به دلیل ایفای نقش بی‌بدیل خود و مصونیت از آسیب‌ها مضاعف کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز