خبرگزاری کار ایران

معاون وظیفه عمومی انتظامی کردستان:

سربازان در محل زندگی خود خدمت خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۶۲

استخدام مشمولان به‌طورکلی در وزارتخانه‌ها، مؤسسات وابسته به دولت، کارخانجات، کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دایم ممنوع است.

ایلنا: معاون وظیفه عمومی انتظامی کردستان گفت: تلاش می‌کنیم سربازان وظیفه را در محل سکونت و یا نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی آن‌ها بکار گیری کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، مراد ملایی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: خدمت سربازی تکلیف ملی و قانونی است و تمام افرادی که از سلامتی مساعدی برخوردارند، باید این دوره را بگذرانند.
وی با اشاره به اینکه کردستان در طول سال ۱۸ مرحله اعزام دارد، گفت: ۱۹ هر ماه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم و یکم هر ماه مشمولان فوق دیپلم و بالا‌تر به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.
ملایی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۷۰۰ نفر از موارد خاص استفاده کرده و معاف شده‌اند، تصریح کرد: ۶۲ درصد درخواست‌های معافیت سربازی در حوزه‌های کفالت و معافیت پزشکی مورد قبول قرار گرفته است.
معاون وظیفه عمومی انتظامی کردستان افزود: بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات بیشترین عوامل معافیت پزشکی در بین جوانان مشمول کردستانی است.
وی با بیان اینکه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم در کردستان ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در این مدت زمانی، آمار مشمولان دانشگاهی نیز پنج درصد افزایش پیدا کرده است.
ملایی در خصوص بکار گیری سربازان در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت خود تصریح کرد: مشمولانی که تمایل دارند در محل زندگیشان بکار گیری شوند، باید با معرفی به موقع خود به نظام وظیفه از تسهیلات لازم برای خدمت در استان بهره‌مند ‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی پرداخت و یادآور شد: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت و یا عدم مراجعه در تاریخ اعزام مشخص شده، غایب محسوب می‌شوند.
معاون وظیفه عمومی انتظامی کردستان افزود: چنانچه این افراد تا سه ماه از تاریخ حضورشان خود را به نظام وظیفه معرفی نکنند به سه ماه اضافه خدمت؛ و چنانچه این مدت به شش ماه برسد، شش ماه اضافه خدمت و بعد از یک سال نیز به دادگاه معرفی خواهند شد.
مراد ملایی گفت: درماده ۶۲ قانون، استخدام مشمولان بطورکلی در وزارتخانه‌ها، مؤسسات وابسته به دولت، کارخانجات، کارگاههاو مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دایم ممنوع است.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی نیز، استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارتخانه هاو مؤسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هر یک از افراد اول و دوم کسر نصف حقوق از ۶ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.
ملایی در پایان سخنانش به محرومیت‌های اجتماعی افرادی که از انجام خدمت سربازی بدون داشتن دلیل موجه اشاره کرد و گفت: عدم امکان ادامه تحصیل، ممنوعیت درخواست معافیت وکالت، ممنوعیت خروج از کشور و کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شورا‌ها، عدم دریافت تسهیلات بانکی و عدم صدور گواهینامه از جمله محرومیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده برای این افراد است.
در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه از تخصص سربازان استفاده مفید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سازمانی که سرباز را به کار می‌گیرد باید آن سرباز را در حوزه تخصصی وی و در زمینه‌ای که تحصیل کرده است به کار گیرد تا تجربه‌ای در سربازی کسب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز