خبرگزاری کار ایران

وعده بازگشت به کار در ۵ دی ماه؛

نقص فنی در «فیبر ایران» ۹۵ کارگر را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۵

چکیده: «بر اساس تفاهم نامه‌ای که کارگران با کارفرما امضاء کرده‌اند، قرار گذاشته شده است بعد از اتمام دوره مقری بیمه بیکاری کارفرما با رفع نواقص خطوط تولید مجددا کارگران کارخانه را به محل کار خود بازگرداند.»

یکی از کارگران شرکت فیبر ایران از بیکاری ۹۵ کارگر این کارخانه به سبب بروز نقص فنی در یکی از خطوط تولید آن خبر داد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه بیکاری کارگران موقتی است، به ایلنا گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که کارگران با کارفرما در حضور نمایندگانی از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره تامین اجتماعی استان امضاء کرده‌اند، قرار گذاشته شده است بعد از اتمام دوره مقری بیمه بیکاری کارفرما با رفع نواقص خطوط تولید مجددا کارگران کارخانه را به محل کار خود بازگرداند.

این کارگر در ادامه تعداد کارگران شاغل در این کارخانه را ۱۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: ۹۵ کارگر بیکار شده از کارگران خطوط شماره یک این کارخانه بودند و مابقی در خطوط شماره دو با حداقل ظرفیت تولید کار می‌کنند.

او با بیان اینکه تولید در این کارخانه به حداقل رسیده است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد کارفرما با معرفی کارگران به بیمه بیکاری قصد داشته است مبالغی که می‌بایست ماهانه به حساب کارگران به عنوان حقوق واریز کند را در تعمیر خطوط دچار مشکل بکار گیرد.

کارفرما: کارگران بیکار نگران نباشند

مدیر کارخانه فیبر ایران نیز در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید نقص فنی ایجاد شده در این واحد صنعتی، اظهار کرد: بروز نقص فنی در دستگاه پرس خطوط شماره یک کارخانه باعثتعطیلی این بخش و بیکاری ۹۵ کارگر شده است.

«محمد انصاری» با بیان اینکه ۹۵ کارگر بیکار شده این کارخانه مجددا به کار خود باز می‌گردند، افزود: بیکاری کارگران موقتی است و از تاریخ ۵ دی ماه مجددا به کارخانه باز می‌گردند.

او در توصیف روند تعمیرات اظهار داشت: در حال حاضر با تعمیر ۷۰ درصد از دستگاهای خطوط یک قصد داریم تا تاریخ مقرر مجددا این بخش از تولید را که متوقف شده است راه اندازی کنیم.

این کارفرما در ادامه در خصوص نگرانی کارگران از ادامه بیکاری تاکید کرد: ۹۵ کارگر بیکار شده کارخانه فیبر ایران به هیچ وجه نگران امنیت شغلی خود نباشند، چرا که به محض رفع مشکلات موجود همه آنان را به کار سابق‌شان باز می‌گردانیم.

او افزود: با توجه به اینکه با ایجاد نقص در خط شماره یک، ظرفیت تولید در خط شماره دو کارخانه محدود شده است، ناچار شدیم کارگران را برای دریافت مقرری به بیمه بیکاری معرفی کنیم در غیر اینصورت هیچ اجباری نبود که این عده از کارگران با تجربه را برای مدتی از کارخانه دور کنیم.

مدیر کارخانه فیبر ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش بازار دلالی چوب، درخصوص مشکلات تامین مواد اولیه تولید این کارخانه گفت: تامین چوب به عنوان مواد اولیه تولیدات، تعداد زیادی از واحد های نیازمند به چوب را همانند کارخانه فیبرایران دچار مشکل کرده است.

او با بیان اینکه سیاست گذاریهای خوبی در زمینه کنترل بازار این محصول انجام نشده است، گفت: در صورت گسترش بازار دلالی و قاچاق چوب در گیلان و بی توجه‌ای مسئولان در کنترل این محصول، در آینده نه چندان دور تولید کنندگان محصولات چوبی دچار مشکل تامین مواد اولیه تولید خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز