خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف:

فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ‌نظری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۸۳

درصورت ضرورت با ساز و کار دموکراتیک حزب را تشکیل خواهیم داد / کسانیکه ترور شخصیت می‌کنند از سوی مردم طرد می‌شوند / همراه با نقد منصفانه، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گلایه از رواج بداخلاقی در کشورخاطرنشان کرد: فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ نظری است.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های گرگان با قدردانی از تلاش جوانان و بخصوص دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، یادآور شد: در مقطعی که برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب نسبت به تغییر فضای کشور ناامید بودند جوانان با نقش‌آفرینی خود در انتخابات باعثدلگرمی بزرگان اصلاح‌طلب شدند و حماسه سیاسی را خلق کردند که منجر به تغییر فضای کشور شد.
وی با تاکید بر اینکه نباید فضای قبل از انتخابات فراموش شود، گفت: همگان به یاد دارند که در چه وضعیتی به سر می‌بردیم که حتی برگزاری برخی جلسات محدود در دانشگاه‌ها با مخاطراتی همراه بود. باید در حفظ فضای بوجود آمده در بعد از انتخابات تلاش کرد و با صبر و حوصله و همگرایی بین گروه‌های مختلف اهداف خود را به پیش ببریم.
عارف با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در موسم انتخابات به سراغ مردم می‌رویم و عملا تا انتخابات بعدی چندان کاری با مردم نداریم واین آسیب بزرگی است، چرا که بهترین زمان برای حفظ مردم، فاصله بین دو انتخابات است که این مهم نیاز به کار مستمر تشکیلاتی دارد.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه یاس و ناامیدی بزرگ‌ترین آفتی است که می‌تواند به فعالیتهای دانشجویی ضربه بزند، گفت: نقد کردن وظیفه تشکل‌های دانشجویی است ولی باید پذیرفت که هر دولتی در آغاز کار خود با مشکلات و محدودیت‌هایی رو به رو است. دولت جدید هم تلاش خود را برای سامان دهی اوضاع اقتصادی کشور که دغدغه اصلی مردم است انجام می‌دهد. بهتر است همراه با نقد منصفانه، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم.
وی با بیان اینکه باید در سطوح مختلف بویژه در بدنه اجرایی از جوانان خلاق و تحصیلکرده استفاده شود، تاکید کرد: دغدغه اصلی ما حفظ نیروهای جوان است. اگربه جوانان میدان دهیم قطعا قدم‌های بزرگی بر می‌دارند. در گذشته هم جوانان عزیز توانایی و خلاقیت خود را در صحنه‌های مختلف نظیر سازندگی، دفاع مقدس و فعالیتهای علمی –فرهنگی نشان دادند.
عارف به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان باید به صورت جدی در انتخابات مجلس حضور فعالی داشته باشند. در انتخابات مجلس نهم کسانی که مخالف حضور در انتخابات بودند چند هفته بعد از برگزاری انتخابات از عملکرد ضعیف خود پشیمان بودند.
وی با بیان اینکه تفکر اصلاح‌طلبی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و باید بتوانیم این تفکر را در کشور حاکم کنیم، ادامه داد: در صورتیکه به این نتیجه برسیم تشکیل حزب ضرورت دارد با ساز و کار دموکراتیک حزب را تشکیل خواهیم داد.
عارف تاکید کرد: در گفتمان اصلاح‌طلبی ظرفیت زیادی داریم که باید به سمت جذب برویم و نباید رفتارمان موجب دفع افراد از این گفتمان اصیل انقلاب شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گلایه از رواج بداخلاقی در کشورخاطرنشان کرد: فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ نظری است. برخی افراد هنرشان ترور شخصیت است، در حالیکه این افراد به هر جریان سیاسی که وابسته باشند به مرور زمان از سوی مردم طرد می‌شوند.
وی که در آستانه ۱۳ آبان سخن می‌گفت با گرامیداشت این رویداد تاریخی گفت: دنیای غرب در چند ماه گذشته مواضع متناقضی در برابر دیپلماسی ایران اتخاذ کرده است که نشان از اختلاف‌نظر شدید کشورهای غربی در چگونگی برخورد با کشورمان است. در صورتیکه همگرایی داخلی حفظ شود در سیاست خارجی می‌توانیم گام‌های اساسی برداریم.
گفتنی است؛ در این دیدار‌ها دانشجویان بر ضرورت بکارگیری نسل جوان در بدنه اجرایی کشور، رفع محدودیت‌ها از شخصیتهای سیاسی و حضور فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده تاکید کردند و خواستار حضور مسئولان در مجامع دانشگاهی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز