خبرگزاری کار ایران

خنثی‌سازی اقدام شیمیایی تروریستی؛

نخستین مانور پدافند غیر عامل در متروی تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۶

بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی نیرو‌های ارزیاب این مانور با ۸۰ درصد موفقیت همراه بوده است و اجرای این گونه مانور‌ها در اماکن عمومی با هدف ارتقای توان آمادگی مدیریت شهری و شهروندان ضروری است.

ایلنا: همزمان با آغاز هفته پدافند غیر عامل، نخستین مانور پدافند غیر عامل در مترو با عنوان مقابله با عملیات تروریستی شیمیایی شب گذشته با حضور تمامی نیرو‌ها و سازمان‌های تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران شهر تهران با هدف تمرین میدانی به منظور ایجاد هماهنگی سازمانی و نحوه خنثی‌سازی حملات شیمیایی در ایستگاه مترو شهید حقانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر مبنای سناریوی تدوین شده همزمان با انتشار مواد شیمیایی در محوطه داخلی ایستگاه مترو و تاثیر آن بر مسافران و کارکنان ایستگاه، نیرو‌های مردمی و امدادی به سرعت برای خنثی‌سازی و دفع آثار این مواد، تخلیه شهروندان آسیب‌دیده، تریاژ مصدومان و انتقال آسیب‌دیدگان به مراکز درمانی مقابله با افراد‌سودجو و سارق و راه اندازی دوباره خط مترو وارد عمل شده و به ترتیب عملیات‌پیش‌بینی شده انجام و شرایط به حالت عادی بازگردانده شد.

بنابراین گزارش، در این مانور تیم‌های خنثی‌سازی حمله شیمیایی با تجهیزات لباس و ماسک ضد مواد‌شیمیایی وارد عمل شدند، مرحله بعد مسافران در شرایط امن تخلیه و مواد شیمیایی فرضی از بدن آن‌ها با عبور از تونل شستشو جدا شد و تحت نظر نیروهای امدادگر و اورژانس آسیب‌دیدگان برای مداوا به بیمارستان شهدای تجریش انتقال داده شدند. همچنین گروه‌های ارزیاب با حضور در تمامی مراحل انجام مانور به شناسایی نقاط قوت و ضعف پرداختند.

محمد علی آرمانفر معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه این مانور برای نخستین بار در متروی تهران برگزار می‌شود، گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی نیرو‌های ارزیاب این مانور با ۸۰ درصد موفقیت همراه بوده است و اجرای این گونه مانور‌ها در اماکن عمومی با هدف ارتقای توان آمادگی مدیریت شهری و شهروندان ضروری است.

وی ضمن تشریح مراحل مختلف برگزاری این مانور از پاسخگوئی و مقابله با حملات تروریستی‌دشمن، افزایش‌آمادگی‌دستگاه‌ها، برآورد کمبود‌ها و نیازهای آموزشی، ارزیابی نیروی انسانی وتجهیزات، شناسائی نقاط قوّت و ضعف، ارزیابی سرعت عمل مسئولان و دست‌اندرکاران در اجرای وظایف محوله، سازماندهی نیروهای متخصص و متعهد و بسیج مردمی، حفظ روحیة جهادی و فرهنگ‌سازی و آموزش مردم در برابر اتفاقات تروریستی به عنوان بخشی از اهداف برگزاری یاد کرد که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و با سناریو از پیش طراحی شده با مشارکت شهروندان و سازمان‌های خدمات شهری برگزار شد.

در این مانور علاوه بر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان پدافند غیر عامل کشور، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، جمعیت هلال احمر استان تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت آب و فاضلاب تهران، مرکز اورژانس تهران، فرماندهی قرارگاه شفاء و فرماندهی سپاه محمد(ص) نیز حضور داشتند.

این مانور ساعت ۲۴ شب یکشنبه آغاز شد و تا ساعت دو بامداد امروز(دوشنبه) ادامه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز